Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mandy G - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mandy G - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Mandy G

Blijf op de hoogte en volg Mandy

16 Maart 2014 | Australië, Melbourne

Om half 5 ging mijn wekker, om er vervolgens achter te komen dat als je anderhalve week bij iemand in huis zit, je geen ontbijtspullen bij je hebt. Het maakte wel dat ik super snel klaar was en zo het busje in kon springen die mij naar het vliegveld zou brengen. Ik had de dag ervoor al online ingecheckt en het mooiste van alles wat dat de meeste spullen nog bij Hans en Liana lagen, waardoor ik geen bagage hoefde in te checken. Ik kon dus zo doorlopen naar de douane om uiteindelijk een ontbijtje bij de McDonalds te halen. Daarna begon het boarden en kon ik plaatsnemen in het vliegtuig. Zo'n anderhalf uur later landen we in Melbourne. Melbourne heeft 2 vliegvelden, degene waar ik op vloog lag het meeste uit het centrum, maar ik had er meteen een busticket bij gekocht. Dus van het vliegtuig in de bus. De bus bracht ons in ongeveer 3 kwartier naar het centrum van Melbourne en vanaf daar moest ik met de tram naar het hostel waar Lisa verbleef. Gelukkig was dit makkelijk te vinden en had ik Lisa ook snel weer gevonden. Het was gezellig om weer een bekende tegen te komen. Samen zijn we naar het hostel gelopen waar we voor de aankomende nachten hadden geboekt, maar hier konden we nog niet inchecken omdat we te vroeg waren. Nadat de tassen in de bagageruimte stonden zijn we dus maar boodschappen gaan doen, zodat we in ieder geval konden gaan lunchen. Dit hebben we daarna dan ook meteen gedaan en toen was het tijd om de sleutel van de kamer te vragen. Na het inchecken hebben we onze spullen in de kamer gelegd en zijn we rond gaan lopen in St. Kilda. St. Kilda is een soort van buitenwijk van Melbourne, het ligt dicht bij het strand en het wordt ook wel het hippiedorp genoemd. Lisa is op zoek naar een huisje hier en wil werk vinden, dus vandaar dat we hier in de buurt wilden verblijven. Na wat winkeltjes in en uit gelopen te zijn kreeg Lisa een telefoontje om een huisje te komen bekijken. Daar zijn we aan het einde van de middag samen heen geweest, alleen bleek degene die ons rond had moeten leiden niet op te komen dagen, beetje jammer. We zijn terug naar het hostel gegaan waar een gratis barbecue georganiseerd bleek te zijn. Over het algemeen houdt een gratis bbq in dat je 1 vleesje en wat salade krijgt, maar deze bleek het tegenovergestelde. We kregen behoorlijk wat vlees, er was brood, saus, salade en wat chips, goed geregeld dus, scheelde ons weer een avondje koken. 's Avonds hebben we lekker gerelaxt en heb ik m'n ouders nog even gebeld.

Donderdag zouden Lisa en ik naar Melbourne zelf gaan, maar hier besloten we 's ochtends vanaf te zien omdat het te mooi weer was. Lisa bleef nog even in bed liggen terwijl ik wat boodschappen ging halen en geld moest pinnen. De bank bleek bij het strand te zitten, dus ik heb er meteen maar een rondwandeling van gemaakt. Na de lunch heb ik Lisa geholpen met het maken van haar CV en ben ik zelf tussendoor in de zon gaan liggen. Je moet van de zon genieten zolang het kan ;-). 's Avonds hebben we samen gekookt en zijn we naar de hippie markt gelopen. Gedurende de zomer was hier elke week een kleine markt die herkenbaar was als hippie markt. Zo was er live muziek en allerlei mensen die aan het dansen waren. Er waren best grappige dingen te koop, maar ik heb me in kunnen houden. Om 10 uur was de markt afgelopen en zijn we bij een ander hostel een drankje gaan halen. Ze hadden daar een bar waar het vanavond ladies night was, wat het een gezellige afsluiter van de dag maakte.

Vandaag zijn Lisa en ik wel naar Melbourne gegaan. Om half 11 begon daar een wandeltour door Melbourne, georganiseerd door hetzelfde bedrijf als in Sydney. Ik had er daar goede ervaringen mee, dus hier ook maar eens proberen. Gelukkig was het hier ook erg informatief en hebben we behoorlijk wat geleerd over Melbourne en plekjes gezien waar ook Lisa nog niet geweest was. Er zijn zeker wat plekken waar ik nog even naar terug wil voordat ik weer terug naar Sydney vlieg, maar ik heb nog een aantal dagen te gaan. Na de tour moesten we weer terug met de tram naar St. Kilda omdat Lisa opnieuw een huisje mocht bekijken. Ik ben met haar meegegaan en dit zag er best netjes uit. Terug in het hostel ben ik mijn blog en foto's bij gaan werken en heb ik nog een boek gelezen. Daarna was het alweer tijd om te gaan eten. Om 7 uur zou er namelijk een pinguïn avond starten. Ons hostel werkt samen met een organisatie die pinguïns beschermd en elke vrijdagavond wordt er een 'tour' georganiseerd naar de pinguïns. Dit is langs het strand, je kunt er als toerist ook gewoon zelf heen gaan, alleen veel mensen weten dit niet. Lisa en ik gingen met het hostel mee en mochten daarom ook nog eens als pinguïn gids optreden. Gelukkig hield dit niet veel meer in dan de mensen vertellen dat ze geen flits op hun camera mochten gebruiken en dat ze alleen met een rood lichtje op de pinguïns mochten schijnen. Verder hebben we vooral zelf ook foto's (proberen) te maken. Rond 9 uur had iedereen het wel gezien en zijn we met het groepje nog een drankje wezen halen om vervolgens met zijn allen terug naar het hostel te lopen. Daar kregen we als dank nog een drankje van het hostel. We hebben nog een tijdje zitten praten en vonden het daarna wel tijd worden om naar bed te gaan.

Opnieuw een rustig dagje. Eerst hebben we beide behoorlijk uitgeslapen en na het ontbijt zijn we wat boodschappen gaan doen. We moesten weer bedenken wat we vanavond wilden eten en nadat alles binnen was hebben we een wasje gedraaid. De zon scheen volop, maar er stond ook wel een windje, dus we besloten in de tuin van het hostel te gaan zonnen zodat we minder wind hadden. Hier was het windstil en bijna niet uit te houden, maar het is ons gelukt. Ik heb een boek gelezen en Lisa is nog met haar CV bezig geweest. Lisa begon al eerder dan mij trek te krijgen en bood daarom spontaan aan om alvast met het eten te beginnen. We hadden wraps voor vanavond en hadden overal bakjes met ingrediënten staan die we erop konden doen. Een half uur nadat Lisa was begonnen kon ik aanschuiven en hebben we lekker gegeten, best uitgebreid voor backpackers ;-). We hebben nog een tijdje in het hostel gezeten, waarna Lisa is gaan stappen, ik dook m'n bed in.

In Melbourne was dit weekend een festival aan de gang waar we vandaag eigenlijk heen wilden, maar toen we wakker werden bleek het 35 graden te zijn. Alles leuk en aardig, maar we hebben ter plekke onze plannen omgegooid en zijn naar het strand gegaan. Het was echt super warm en we hebben elkaar afgewisseld om te gaan zwemmen, er moet toch iemand op de spullen letten. Omdat het zulk lekker weer was, waren we pas om half 9 terug in het hostel en stonden er (alweer) pannenkoeken op het menu. Aangezien Lisa nou eenmaal een betere kok is dan ik, stond zij weer achter de pan. Ik zorg dan wel dat de tafel netjes gedekt is en doe de afwas, dus het is wel enigszins eerlijk verdeeld, haha. Maar ik moet zeggen, zo'n privé kok is wel heel erg handig en makkelijk.

Maandag was het Labour Day, wat een nationale vakantiedag oplevert en nog een extra dag van het festival. Lisa zou vandaag nog naar een huisje kijken, maar ik ging alvast heen. Op het moment dat ik het hostel uit wilde lopen liep ik langs een Engels meisje, Holly, die we vrijdag tijdens de pinguïn tour hadden ontmoet. Zij had nog geen plannen voor vandaag en wilde wel met mij mee naar het festival. Het heette het Moomba festival, wat in het Aboriginal betekend 'Let's get together and make some fun'. Holly en ik kwamen aan op het punt waar het einde van de parade was, dus hier hebben we nog een klein stukje van gezien. Daarna zijn we doorgelopen naar het festival terrein en hebben we naar de kampioenschappen van het wakeboarden en waterskiën gekeken, wel gaaf om te zien. Na een tijdje hadden we genoeg gezien en zijn we een rondje gaan lopen. Het terrein bleek een stuk groter dan we dachten en we zijn halverwege bij het hoofd podium gaan zitten en hebben naar wat bandjes geluisterd. 's Middags sloot Lisa bij ons aan en zijn we naar het (kinder)circus geweest. Dit was een stuk boeiender dan we alle drie in eerste instantie dachten, het bestond dan ook voornamelijk uit acrobatiek. Na het circus hebben we wat te eten gezocht om vervolgens naar de Silent Disco te gaan. Bij deze disco krijg je een hoofdtelefoon op en heb je de keuze uit twee verschillende kanalen. Omdat je dus niet hoort wat de ander voor muziek luistert, ziet het er vaak heel raar uit om iemand zo uit zijn dak te zien gaan. Ik vond het in ieder geval een leuke ervaring. Na de disco zijn we nog even naar het hoofd podium gelopen om daar naar de muziek te luisteren om vervolgens door te gaan naar de rivier waar vuurwerk werd afgestoken. Eindelijk, 2,5 maand na oud & nieuw heb ik alsnog mijn vuurwerk gekregen. Lisa deed er nog een schepje bovenop door zowel Holly als mij een gelukkig nieuwjaar te wensen :).

Vandaag was alweer mijn laatste dag hier. Na het uitchecken ben ik richting Melbourne zelf gegaan. Lisa zou mij later op de dag volgen. Ik had wat problemen om in de stad te komen, omdat er een tram met pech stond en er dan, net als in Nederland, meteen niks meer rijdt. Aangezien ik ook wat problemen met mijn simkaart had, besloot ik eerst naar de telefoonwinkel te gaan en dat op te lossen. Gelukkig waren ze hier erg behulpzaam en zo kon ik rond 12 uur dan eindelijk de tram naar het centrum nemen. Na het inchecken bij mijn nieuwe hostel heb ik geluncht en ben ik naar de Queen Victoria Market gelopen. Dit is een soort zwarte markt waar je hele leuke souveniertjes kan kopen, reden om hier met papa, mama en Jef naar terug te gaan dus. Daarna ben ik in de gratis tram gestapt die door het centrum rond rijdt om vervolgens bij mijn hostel op Lisa te wachten. Samen hebben we nog door een outlet centrum rondgelopen en zijn daarna bij een restaurantje beland. Het was ons galgenmaal samen, dus we mochten uit eten. Het was gezellig en we hebben ons tafeltje dan ook een stuk langer dan nodig bezet gehouden, maar gelukkig was het niet druk in het restaurant. Rond 9 uur hebben we elkaar gedag gezegd (we zien elkaar als het goed is over 2 of 3 weken weer) en ben ik gaan douchen en mijn tas gaan inpakken. De wekker zou dit keer nog vroeger gaan dan toen ik uit Sydney vertrok.

Liefs

  • 16 Maart 2014 - 09:40

    Rita:

    Hey Mandy,
    Ik ben nu eens de eerste die reageert :). Het klinkt toch allemaal heel ontspannen en genieten van de tijd die je daar hebt in Melbourne. Nog even en je kunt je ouders daar ontmoeten en samen leuke dingen gaan doen.
    Aan de foto's te zien heb je al een aardig kleurtje. Het is daar echt genieten. Ik wens je, ook namens Rob, nog een hele fijne tijd en straks ook met je ouders. Have fun!
    Groetjes,
    Rita

  • 16 Maart 2014 - 12:14

    Ber:

    Da's lekker wakker worden op de zondag!
    Ja, dat Australië spreekt mij ook wel aan, behalve dan de hitte in de zomer.

    Gaaf die graffiti-straat! Moet er heel mooi uitgezien hebben in het echt.
    Die silent disco is op zich een heel goed idee maar ik denk dat het zo'n debiel gezicht is dat ik het constant in m'n broek zou doen van het lachen dus nee, ik kan beter niet naar binnen gaan bij dit soort attracties.
    Je hebt in die paar dagen weer heel wat bijzondere dingen gezien, gedaan en meegemaakt, leuk.

    Volgens mij zijn de rustdagen tussendoor hard nodig om alles op je harde schijf op te slaan, ik denk dat ie zo ondertussen weer aardig vol begint te raken :-)
    Enne, kun je je voorstellen dat je geen foto's zou kunnen maken, dat daar niets voor bestond??
    Dat zou toch EEUWIG zonde zijn hè, ik moet er zelf tenminste niet aan denken!!!
    Ik loop altijd te slepen met dat ding, je weet maar nooit wat of wie je tegenkomt nietwaar.
    Zelfs als ik ga winkelen neem ik hem mee.
    Één keer niet gedaan en dan loop je prompt gezellig samen te winkelen in Loods 5 met Xander de B., grrrr.

    Dank voor je verslag, succes met aftellen en genieten maar!
    XX Ber

  • 16 Maart 2014 - 14:21

    Mama:

    Hey die lieverd,

    Net je verslag gelezen, leuk hoor meteen met foto's en tekst erbij.
    Papa en ik verheugen ons erop om naar die soort Zwarte Markt te gaan.
    Hier heb je denk wat rustiger aan gedaan, dan de overige tijd, die je overal hebt doorgebracht.
    Mag ook wel een keer, nietwaar? Lekker van de zon genieten.
    Is het Lisa uiteindelijk nog gelukt om een kamer te vinden en heeft ze al een baan kunnen vinden?
    We horen het allemaal spoedig.
    Nog 5 nachtjes thuis slapen en dan gaat ons avontuur ook beginnen.
    Tot gauw, dikke kus van ons drietjes Doei!!!! Xxxxx

  • 17 Maart 2014 - 15:14

    Hennie Saft:

    Hallo mandy,
    Net je moeder tegengekomen, die was natuurlijk al helemaal vol van de vakantie van a.s. Vrijdag. En jouw zien en naar Australië, wat een feest. Ik wil jullie met elkaar heel veel plezier wensen en jouw alvast feliciteren met je 25ste verjaardag!!! Nog veel reisplezier en de hartelijke groeten vanuit Wormer.
    Doei, Hennie

  • 18 Maart 2014 - 13:48

    Moeder Van Lisa:

    Hoi Mandy,

    Dat is nog eens leuk om te lezen wat jij en onze dochter allemaal meemaken.
    Lisa is niet zo'n consequente en uitgebreide schrijfster als jij,
    maar skypen en whatsappen gaat een stuk beter zodat wij toch goed op de hoogte blijven.
    Wat leuk en gezellig dat jullie elkaar steeds ontmoeten.
    Grappig dat je schrijft dat Lisa zo'n goede kok is.
    Heeft ze toch al veel geleerd sinds ze weg is, haha.

    Gister met de laptop door Lisa's kamer gelopen zodat zij kon aanwijzen welke
    trui en broek ze absoluut in Australië wilde hebben. Zal je moeder lief aankijken om te kijken of ze een plekkie over heeft.
    Mandy, alvast Gefeliciteerd met je verjaardag volgende week,
    heel veel plezier met je ouders en broer en geef Lisa een dikke knuffel van ons.


    Heel veel groetjes van Rina

  • 20 Maart 2014 - 00:33

    Ber:

    Ha die Man,

    Tja, vanmorgen had ik natuurlijk een hele vrolijke en blije tante op het werk!
    Ze had jou gesproken en vond dat zo leuk!!
    Kan ik me voorstellen hoor als je maar 1 zus hebt met kinderen, het gaat je dan toch meer aan het hart allemaal.
    Ze vertelde dat je het vreselijk naar je zin hebt maar dat maak ik uit je verslagen ook op.

    Heeft ze aan je verteld dat ze gestoord wordt van al mijn mailtjes??
    Haha, laat ze maar zweten die dames (en heren), ik laat niks los en het wordt volgens mij steeds ingewikkelder, grijns.
    En het eind is nog niet in zicht, nog anderhalve week te gaan.

    Heb je je krulspelden al klaar liggen voor vrijdag, ze verwachten wel een feestvarken aan te treffen hoor.
    Je hebt dan wel geen staart maar daarom hebben mensen haren op hun hoofd en zijn er krulspelden uitgevonden. Speciaal voor feestvarkens.
    LOL

    Succes met wachten en groetjes maar weer. Ber

  • 21 Maart 2014 - 21:23

    Ber:

    Daar ben ik weer even, eerst even de verwarring rechtzetten.
    Ik dacht dat je vandaag of morgen jarig was, foutje!
    Dat betekent dus wel dat je bijna een week met die krulspelden in je haar moet lopen, jij liever als ik, pfff.
    Net even op de Schipholsite gekeken, ze zijn al aan het boarden dus het grote moment is bijna daar.
    Nog ruim een half uur en dan gaan ze de lucht in.
    Ik hoop dat de vlucht meevalt, zeker voor je vader.
    Gisteren nog een gezellig mailtje van je moeder gehad, volgens mij kan ze niet wachten je weer te zien.
    Ik hoor wel van Wil hoe het allemaal verlopen is.

    Prettig weekend,
    Ber

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Mandy op wereldreis!

Actief sinds 02 Okt. 2010
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 96625

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 15 September 2016

Peru & Bolivia

28 Juni 2013 - 10 Juli 2014

Backpacken!

10 Oktober 2010 - 28 November 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: