Met 6 of toch 7 kinderen naar Universal Studios? - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Mandy G - WaarBenJij.nu Met 6 of toch 7 kinderen naar Universal Studios? - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Mandy G - WaarBenJij.nu

Met 6 of toch 7 kinderen naar Universal Studios?

Door: Mandy G

Blijf op de hoogte en volg Mandy

01 Juli 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Rond 7 uur kwam Jason aan en samen hebben we eerst wat te eten gehaald. Ik kreeg van hem te horen dat de plannen veranderd waren en dat we vanavond al zouden vertrekken in plaats van morgenochtend. Ik vond het allemaal prima, ik had ondertussen wel erger meegemaakt. Na 2 uur rijden kwamen we in Findlay aan, waar we Amy (Jasons verloofde) en haar kinderen, Miles, 8, Kate, 7, en Pierce, 4, hebben opgehaald. De reis naar Orlando kon beginnen. We gingen dit rijdend doen, wat ongeveer 17 uur duurt, een pittig stukje dus. Ik had aangeboden om te helpen rijden, maar dit was volgens Jason en Amy niet nodig, dus heb ik wat proberen te slapen.

Woensdag vonden we het rond 11 uur wel eens tijd worden voor en laat ontbijt. We zijn bij een restaurant gestopt en hebben daar een uurtje buiten gezeten, maar daarna was het meteen weer tijd om verder te gaan, we moesten namelijk nog ruim 3 uur. Om half 4 kwamen we dan eindelijk bij ons hotel aan. Er was hier een zwembad met een heel aantal glijbanen, dus die hebben we meteen maar even uitgeprobeerd. Dit was ook wel erg lekker, de temperatuur in Orlando ligt namelijk rond de 35 graden, maar daar bovenop komt nog eens een hele hoge luchtvochtigheid. 's Avonds hebben we wat gegeten en zijn daarna naar Downtown Disney gegaan. Zoals de meesten van jullie waarschijnlijk wel weten, liggen de 'World Disney Parks' en 'Universal Studios' (attractieparken) in Orlando. Ik ben samen met papa en mama vorig jaar april naar Epcot, 1 van de Disney parken geweest. Downtown Disney is een stuk voor de parken, er staan hier geen attracties, maar wel een heleboel winkels waar je souvenirs kunt kopen, naar live muziek kunt luisteren en het is er gratis om naartoe te gaan, het is een soort boulevardachtig idee. De kinderen hebben hier hun ogen uitgekeken en nog wat dansmoves gemaakt en voor we het wisten was het 10 uur. Na de lange nacht en dag in auto was het voor ons tijd om terug naar het hotel te gaan en ons bed in te duiken.

Om 5 uur ging de wekker af voor Jason en mij. Het was tijd om Jasons kinderen op te halen, Caitlin, 12, Carson, 9, en Carly, 7. Dit was voor ons nog 2 uur rijden, maar dat mocht de pret niet drukken. De kinderen wisten niet dat ik er was, Jason had ze alleen verteld dat hij een verassing voor ze had. Die blik in hun ogen toen ze mij in de auto zagen zitten was erg leuk om te zien. Het was duidelijk dat ze heel even moesten nadenken over wie ik ook alweer was, maar al snel herinnerden ze het zich weer en kwam alles boven. Ik kreeg drie dikke knuffels en toen konden we weer terug naar Orlando rijden. Hier moesten we Amy en de kinderen oppikken, zodat we met zijn allen naar een ander hotel konden, waar we de rest van dit verblijf zouden doorbrengen. En voor de oplettende lezer onder ons, ja, we waren in totaal met 9 personen! Omdat we geen grote afstanden hoefden af te leggen, gingen we met zijn allen de auto in, waarbij we wel helemaal vol zaten, maar het was te doen. De komende 3 nachten zouden we in het Nickelodeon hotel doorbrengen, wat de kinderen super tof vonden. Het was alleen nog te vroeg om in te checken, maar dat maakte niet zoveel uit, aangezien we vandaag naar Universal Studios gingen! Ik hou van attractieparken en vond het daarom misschien nog wel toffer dan de kinderen. Er zijn 2 parken van Universal, Universal Studios Florida en Universal's Islands of Adventure. Vandaag zouden we naar de laatstgenoemde gaan. Beide parken zijn gebaseerd op bekende films en figuren. Aangezien dit Amerika is en Amerikanen van universeel houden, kregen alle kinderen (en ja, dat was inclusief mijzelf) een shirt aan met Dolby de Elf van Harry Potter erop aan. Deze waren door Amy en haar kinderen gemaakt, zodat we elkaar niet kwijt zouden raken. We begonnen bij het gedeelte van 'Cat in the Hat', dit is meer voor (kleinere) kinderen, maar ik vind het al leuk om gewoon te zien hoe ze alles hebben nagebouwd en hoe groots alles is. Daarna gingen we door naar 'The Wizarding World of Harry Potter' waarbij het echt lijkt alsof je door de wereld van Harry Potter loopt, erg gaaf. Hier waren ook wat achtbanen, die ik samen met Caitlin en Carson allemaal heb uitgeprobeerd. Daarna was het tijd voor 'Jurassic Park', waar vooral een aantal waterattracties op het programma stonden. Het leuke van deze parken is dat het niet zoals in Nederland is, je gaat in een waterattractie en komt er nog steeds droog uit. Hier ga je erin en komt iedereen er gegarandeerd zeiknat uit, maar zoals al eerder gezegd, het is hier 35 graden, dus niemand vond het erg. We waren inderdaad alle 9 zeiknat maar het was wel erg verfrissend. We wilden daarna doorgaan naar 'Marvel Super Hero Island', waar een achtbaan van de Hulk stond, maar het begon (door de luchtvochtigheid) te onweren. Dit is iets wat bijna elke namiddag voorkomt, dus daarom besloten we eerst maar een hapje te gaan avondeten. We hadden de hele dag al rondgelopen, dus nu was het tijd om te eten. Maar ook dit kon niet te lang duren, aangezien er ook nog een aantal attracties waren die binnen waren en deze konden we dus gewoon doen. Het kwam na een tijdje met bakken uit de hemel, waardoor iedereen ging schuilen. Wij waren nog steeds nat van de waterattractie en besloten daarom gewoon vrolijk door te lopen. Hierdoor kwamen we bij attracties uit waar bijna of zelfs geen wachtrij stond, wat natuurlijk helemaal top was. Rond 9 uur hielp het op met regenen en onweren en konden we nog wat andere attracties doen. Maar pas het allerlaatste kwartier, vlak voordat het park sloot, werd de achtbaan van de Hulk weer geopend. Caitlin, Carson en ik zagen het wel zitten en zijn snel nog in de rij gaan staan. Om 10 uur kwamen we eruit en ging het park dicht. Het was een super toffe, lange dag geweest, maar voor nu was het tijd om ons bed op te zoeken.

Vandaag was de tweede dag met zijn allen en ook de dag om naar Universal Studios Florida te gaan. Na het ontbijt zijn we heengereden en we begonnen de dag een 4D show van Shrek. We zijn daarna heel even in het gras gaan zitten voor wat snacks en toen heb ik Kate en Carly meegenomen naar 'Revenge of the Mummy', een achtbaan in het donker. Ik was verbaasd dat deze 2 meiden absoluut niet bang waren, ze vonden het alleen maar gaaf. Na deze achtbaan kwamen we allemaal weer samen om het avontuur met E.T. aan te gaan. Daarna konden de kinderen lekker spelen en ravotten in 'Woody Woodpecker's Kidzone'. Ik ben toen met Caitlin naar een show van de Blues Brothers gegaan, erg leuk om te zien. Ondertussen was het alweer 4 uur en vonden we het allemaal wel tijd voor een ijsje, waarop Jason ons trakteerde op een ijsje van Ben & Jerry's! Om 5 uur zou de parade starten, dus we wilden hierop wachten terwijl we toch ons ijsje opaten. Helaas begon het om kwart voor 5 opnieuw te hozen, waarop de parade werd gecanceld. De kinderen trokken zich weinig van het weer aan en begonnen midden op straat hun dansmoves te vertonen. Vooral Carson en Carly zijn echt geboren dansers en ze kregen dan ook veelvuldig een applaus voor wat ze lieten zien. Nadat we lang genoeg geschuild hadden, besloten we naar de 'Transformers 3D Ride' te gaan. Voordat het etenstijd was hebben we eerst nog een ritje in 'The Simpsons mini-achtbaan' gemaakt en hebben we samen met de 'Man in Black' geholpen om de aliens te bestrijden. Deze laatste attractie was erg leuk, je zit met 6 personen in 1 karretje en je krijgt een laserpistool. Met dit pistool moet je op alle aliens die je ziet schieten, waarbij je ook ziet of je hem geraakt hebt en hoeveel punten je hebt verdiend. Daarbij vecht je ook tegen een ander karretje, welke je kunt raken voor extra punten. Een echte interactieve attractie dus. Het eten werd opnieuw snel naar binnen gewerkt, zodat we nog in de achtbaan konden. Bij deze achtbaan kon je zelf je muziek uitkiezen, wat wel grappig was. Zo ging ik op het liedje 'I Will Survive' over de kop en in de rondte. We kwamen precies op tijd uit de achtbaan om de lichtshow te zien, welke afgesloten werd met vuurwerk. Helaas kwam aan deze dag ook een einde, het park ging dicht, waardoor we rond half 11 terug waren in het hotel en ons bed weer opzochten.

De laatste dag met zijn negenen. Het zou een rustig dagje in het hotel worden. Ook dit hotel had (uiteraard) een groot zwembad met een heleboel glijbanen, dus vanaf het moment dat we een plekje hadden gevonden waren de kinderen foetsie. Lekker spelen in het water en zichzelf vermaken. Ik moest nog een hostel boeken voor mijn laatste nacht hier, dus ik bleef even zitten en ben daarna zelf wat rond gaan zwemmen. Om 12 uur was het lunchtijd, waarbij ik dacht dat we gewoon een broodje gingen eten in onze kamer, maar we bleken met de auto weg te gaan. Jason en Amy namen ons mee naar de grootste entertainment McDonalds ter wereld. Ik had ze verteld dat ik in Taupo, Nieuw-Zeeland, in de coolste McDonalds ter wereld was geweest, dus ze vonden dat ik deze daarom ook niet mocht missen. Misschien moet ik een lijstje gaan maken en alle ... (vul zelf iets in) McDonalds ter wereld af gaan ;-). Omdat deze Mac zo groot was, kon je hier ook gewoon broodjes en de ietwat gezondere dingen bestellen. Het grappige was wel, dat McDonalds hier heel groot adverteert met allemaal acties rondom het WK, maar toen we binnen kwamen stond de tennis aan. Jason vroeg daarop of ze de zender konden veranderen, wat ze gelukkig wel deden, waardoor we de tweede helft van Brazilië - Chili konden zien. De kinderen gingen boven spelen, terwijl ik beneden bleef om de wedstrijd uit te kijken. Vlak voordat we vertrokken hebben we nog een ijsje gehaald en toen was het tijd om verder te spelen in het zwembad. Samen met Carson heb ik alle glijbanen even uitgeprobeerd. 's Avonds zijn we ergens uit eten gegaan, waarbij de kinderen allemaal een ballon kregen die gevouwen was tot een dier. Uiteraard moest ik er ook 1 kiezen, dus liep ik het restaurant uit met een panda. We zijn nog naar Downtown Disney gereden waar ik een souvenir voor mezelf heb gekocht en toen was het tijd voor onze laatste nacht.

Zondag verlieten we rond 9 uur het hotel. We hebben eerst een ontbijt gehaald en daarna heeft iedereen mij bij mijn hostel afgezet. Jason en Amy zouden Jasons kinderen weer bij zijn ex afzetten en dan zouden zij zelf met Amy's kinderen terug naar huis rijden. Ik wilde graag de wedstrijd van Nederland zien, dus ik besloot nog een nacht in Orlando te blijven en op maandag terug naar Toronto te vliegen. Helaas kon ik zo vroeg nog niet inchecken, dus heb ik bij het hostel een beetje rondgehangen en gewacht tot het 12 uur was. Ik heb de wedstrijd samen met een Ierse jongen gekeken en nadat deze afgelopen was kon ik gelukkig inchecken. Ik ben daarna naar de winkels gelopen, maar alles in Amerika is zo groot, waardoor de winkels ook zo ver uit elkaar liggen, dat het bijna niet meer leuk is. Ik heb de avonduren in het hostel doorgebracht en ben vroeg naar bed gegaan.

Om 9 uur stond ik op de bus naar het vliegveld van Orlando te wachten. Er was mij verteld dat het ongeveer 1,5 uur zou duren, maar dit klopte niet helemaal. Het begon met een bus naar Magic Kingdom, 1 van de parken van Walt Disney. Daar moest ik overstappen op de bus naar SeaWorld en hier moest ik weer overstappen op de bus naar het vliegveld. Al met al kostte dit me ruim 2,5 uur, dus ik was blij dat ik vroeg vertrokken was. Mijn vlucht ging pas om 2 uur, dus ik had nu wat tijd om rustig rond te kijken. De vlucht ging goed en om 5 uur was ik terug in Canada. Kelli (Sandra's zus) werkt op het vliegveld en kwam me ophalen. Om half 7 waren we terug in Newmarket en stond het eten klaar. Ik kon meteen aanschuiven en we hebben de rest van de avond een rustige avond gehad.

Dit was opnieuw een afsluiting. Ik ben ontzettend blij dat ik met Jason en Amy mee mocht naar Orlando. Het was super goed om mijn familie weer te zien en om met zijn allen in Universal Studios rond te lopen. Ik heb met volle teugen genoten en voelde me ook weer even kind. En ondanks dat het af en toe best vermoeiend was met 6 kinderen, was het het meer dan waard. Kinderen geven je zoveel liefde en ik heb de afgelopen dagen ontelbaar veel keren te horen gekregen dat ze me lief vonden of van me hielden. Ik hoop oprecht dat het dit keer niet weer 4 jaar duurt voordat ik ze weer zie.

Liefs

  • 02 Juli 2014 - 00:17

    Ber:

    Heeeeeeeeee, ik wilde nét naar bed gaan toen je mailtje binnenkwam!
    De foto's bekeken en er komen een hoop leuke herinneringen terug want wij zijn daar ook geweest.
    Leuk-leuk-leuk!!
    Morgen ga ik je verslag lezen, ben heel benieuwd!
    Nu snel onder de wol, het is nogal koud geworden vanavond, zelfs kans op nachtvorst in het oosten!
    En dat terwijl we vanmiddag heerlijk in het zonnetje zaten bij de Hofjes (ex-Weromeri), gewoon niet voor te stellen nietwaar.

    Doeiiiiiiiiiiiiii, Ber

  • 02 Juli 2014 - 22:12

    Mama:

    Hoi lieve dochter,

    Toch nog weer een blog, fijn en gezellig om te lezen hoor.
    En o, wat een surprise dat je met Jason en Amy mee mocht.
    Leuk, dat jij met Jason zijn kinderen ging ophalen bij zijn ex en dat Jason dat niet had verteld en dat ze je toch weer herkenden.
    Wel getroffen me de kinderen, zoals je schrijft, houden hun ook erg van de gekste attracties, net als jij.
    In een mooi hotel geslapen heb ik begrepen.
    Daarna in het hostel naar de wedstrijd Nederland-Mexico gekeken, hier vond je niet veel aan, appte je mij, maar gelukkig ben je a.s. zaterdagavond voor de wedstrijd van Nederland Costa-Rica tegen Nederland weer bij Marc en Sandra, dus alle oranje kleding weer uit je tas halen hoor.
    Weer een periode afgesloten bij familie van je, nu op naar het eind.
    Nog maar 8 nachtjes slapen en dan kunnen wij je weer in de armen sluiten.
    Nog ffiess genieten daar in Canada, vooral veel lieve groetjes voor iedereen en knuffels voor jou van mama Doei!!!!Xxxxx

  • 03 Juli 2014 - 16:32

    Rita:

    Hey Mandy,
    Ik heb je verhaal in tweeën gelezen, vandaar een wat late reactie. Heerlijk genieten bij de Universal studio's zo te lezen. Lijkt me ook super om te zien allemaal. Ook erg leuk om zoveel familie te zien, heel wat anders dan de afgelopen maanden. Maar je directe familie zie je nu al heel gauw, ook wel weer fijn denk ik zo!
    Geniet van je laatste dagen in Canada.
    Groetjes,
    Rita en Rob

  • 04 Juli 2014 - 11:47

    Marjan En Pim:

    Hoi Man,

    Ja ik heb er even een ochtend voor uitgetrokken , maar dan ben je weer helemaal bij en blij. Heerlijk Man om je verslagen te lezen met daarin jouw plezier en het grote avontuur.
    Nu nog een paar dagen EXTRA genieten want er komen straks andere tijden.
    Man ga nogmaals bewust deze dagen genieten, vele groetjes aan een ieder die je lief is , en we gaan elkaar spreken. TOI TOI TOI ,
    groetjes

    Pim en Marjan

  • 06 Juli 2014 - 13:31

    Olaf En Margo:

    Ha Mandy,

    Wellicht de laatste keer dat we op je blog reageren. Deze week kom je alweer naar huis.
    Jeetje was is dat jaar snel gegaan en wat heb je veel meegemaakt.
    We zijn benieuwd wat je straks thuis met al die ervaringen, foto's en verhalen gaat doen.
    Mooi om te lezen hoe je Universal Studios hebt ervaren en leuk om te lezen dat de familie je daar zo lief ontvangt.
    Wij wensen je een mooie terugreis en spreken je binnenkort weer live!

    Groetjes, Olaf en Margo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Mandy op wereldreis!

Actief sinds 02 Okt. 2010
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 96666

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 15 September 2016

Peru & Bolivia

28 Juni 2013 - 10 Juli 2014

Backpacken!

10 Oktober 2010 - 28 November 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: