Love Quebec - Reisverslag uit Québec, Canada van Mandy G - WaarBenJij.nu Love Quebec - Reisverslag uit Québec, Canada van Mandy G - WaarBenJij.nu

Love Quebec

Door: Mandy G

Blijf op de hoogte en volg Mandy

23 November 2010 | Canada, Québec

Ik hou van Quebec! Het is echt een mooie stad om doorheen te lopen, lekker romantisch en niet te groot. Het is wel een cultuurshock in vergelijking met de rest van Canada. Dit is net een klein Europees stadje, met oude gebouwen, huizen die aan elkaar vast zitten en niet te groot zijn en compacter.

Woensdag dus aangekomen in het hostel in Quebec. Erg leuk hostel, behoorlijk groot, maar wel rustig en ze organiseerden van alles. Ben 's middags toch maar even een kijkje in het centrum wezen nemen, ondanks de regen. Daarna wat boodschappen gedaan en toen gelijk maar gebruik gemaakt van de keuken. Ik heb m'n eigen kaas-macaroni klaar weten te maken! Een toetje en wat fruit (hoe gezond?!) later ben ik aangehaakt bij een meisje en jongen die aan het Yatzhee aan het spelen waren. Zo kom je de avonden wel door en je ontmoet gelijk nieuwe mensen.

Donderdag heb ik kennis gemaakt met mijn kamergenoten en ben er na het ontbijt weer op uit gegaan. Aangezien de zon nu scheen (en het licht was, het gaat in Quebec rond 4 uur al schemeren en rond half 5 is het donker) ben ik nogmaals het centrum wezen verkennen en vervolgens doorgelopen naar het 'Observatiedek'. Ze hadden op bijna alle ramen een sticker geplakt met een gebouw en wat informatie daarover, dus 2 in 1; een mooi uitzicht en erg leerzaam. Daarna ben ik doorgegaan naar het 'Musee du Fort', een museum over het ontstaan van Quebec. Hier was ik weer eens de enige die de voorstelling wilde bijwonen, dus ik had mijn privé show. Met speciale licht- en geluidseffecten werd verteld hoe Quebec is ontdekt, veroverd door de Britten en uiteindelijk weer terug veroverd door de Fransen. Na deze voorstelling ben ik terug gegaan naar het hostel om mij wat op te frissen omdat er 's avonds een muziekavond op het programma stond (georganiseerd door het hostel). Iedereen die mee wilde kon mee, dus gingen we met een groepje van 10 jongeren op stap naar de pub. Hier werd voornamelijk Franse muziek gespeeld, maar het was wel live. Erg leuk om op deze manier ook mensen te leren kennen van over de hele wereld. Rond een uur of 9 besloten we met een groepje nog wat te gaan eten, dus tsja, dan wordt er in ene in allerlei verschillende talen gepraat en moet er een tolk aan te pas komen. Gelukkig konden de Fransen wat Engels, de Engelsen wat Duits en de Duitsers wat Deens. Zo kom je er wel. Daarna feesten!! Want ja, ook het nachtleven moest ontdekt worden in Quebec. Uiteindelijk bleef ik met een jongen uit Luxemburg en een jongen uit Toronto over en zijn we naar een discotheek gegaan. Niet echt onze muziek, maar wel grappig om een Canadese club te zien. Na de discotheek nog een afzakkertje in een pub gehaald, en toen was het echt bedtijd, aangezien ik de volgende ochtend (nou ja, volgende, in feite dezelfde ochtend nog) moest uitchecken.

Vrijdag al m'n spullen weer netjes in m'n backpack gekregen en uitgecheckt. Iedereen gedag gezegd en op naar het toeristen informatiebureau, want ik ging een wandeltour door Quebec met gids doen. Gelukkig waren er meer mensen die dit wilde, dus konden we met zijn vijven beginnen. Opnieuw allemaal informatie over Quebec, de historie en de gebouwen gehoord, erg interessant. Aangezien we een enthousiaste gids hadden, vertelde ze erg veel, wat natuurlijk nooit verkeerd is, want daar betaal je immers voor, maar het vroor 3 graden, dus ik heb serieus een aantal gedacht dat ik aan de grond zou vast vriezen. Wat was het koud! Er stond best veel wind, dus dat maakte het nog erger. Gelukkig ben ik nergens vast komen te zitten, maar ik had na de tour wel even tijd nodig om op te warmen ;-). Na wat gegeten en gedronken te hebben ben ik richting de oude gevangenis van Quebec gelopen. In de verschillende zalen worden nu tentoonstellingen gehouden, maar je kunt er nog steeds de cellen van de gevangenen bekijken. De tentoonstelling was erg indrukwekkend. Zo was een ivoren slagtand bijvoorbeeld helemaal uitgesneden en waren er allemaal personen zichtbaar. Natuurlijk ook de gevangenis nog even gezien en toen was het alweer tijd om terug naar het hostel te gaan, mijn bagage op te halen en met de taxi (want er rijden geen bussen?!) richting het vliegveld te rijden.

Nu ben ik weer onderweg naar Toronto, om nogmaals een weekendje bij Marc, Sandra, Ellie en Sam te vertoeven. Het schijnt in Toronto iets minder koud te zijn, dus ik kan weer even acclimatiseren!

Nog een weekje, en dan zit ik alweer in het vliegtuig terug naar huis... Het is echt om gevlogen, maar ik ga eerst nog maar even van deze laatste week genieten!!

xx

  • 23 November 2010 - 07:13

    Letty:

    Hoi Mandy,

    Wat gaat het ineens snel he?
    Nog maar een klein weekje en je bent weer terug in Nederland.

    Kan jij dat rare Frans verstaan in Quebec en andere zogenaamd Franstalige steden ?

    Liefs van Letty

    Liefs van Letty

  • 23 November 2010 - 08:26

    Mama:

    Hoi lieverd,,lees net je verslag, wat heb je daar weer een hoop beleefd zeg.leuk dat je daar ook wat van het nachtleven hebt geproefd. Het gaat nu inderdaad snel he, je laatste paar dagen gaan in. Veel plezier bij Marc en Sandra,Ellie en Sam. Liefs papa,mama en jef.

  • 23 November 2010 - 18:10

    RIta:

    Hoi Mandy, best spannend om zo in je eentje Quebec te ontdekken. Hoop dat je het weer erg gezellig hebt bij Marc, Sandra, Ellie en Sam. Veel plezier. Groetjes,
    Rita en Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Québec

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 November 2010

The End...

25 November 2010

Vancouver

23 November 2010

Kerstweekend

23 November 2010

Love Quebec

18 November 2010

De studentenstad
Mandy

Mandy op wereldreis!

Actief sinds 02 Okt. 2010
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 96701

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 15 September 2016

Peru & Bolivia

28 Juni 2013 - 10 Juli 2014

Backpacken!

10 Oktober 2010 - 28 November 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: