De studentenstad - Reisverslag uit Halifax, Canada van Mandy G - WaarBenJij.nu De studentenstad - Reisverslag uit Halifax, Canada van Mandy G - WaarBenJij.nu

De studentenstad

Door: Mandy G

Blijf op de hoogte en volg Mandy

18 November 2010 | Canada, Halifax

Het waren weer erg gezellig dagen...

Maandag heb ik 's middags door Halifax rondgelopen. Uiteindelijk ben ik bij de rand van de stad aangekomen en heb ik wat langs de oceaan gelopen. Ik zou een citytour met een bus gaan doen, maar alles was al gesloten, vanwege het einde van het seizoen.
's Avonds heb ik samen met Maddy wat bij haar thuis gegeten en toen moest zij weer terug naar school om een online les te volgen. Nadat Maddy weer terug was hebben we met nog wat meiden tv gekeken, een gezellige boel dus.

Dinsdag ben ik met Maddy meegegaan naar haar les evolutie. En het meest bizarre was, dat ik daar gewoon een Nederlands meisje tegen het lijf liep. Donderdag waren we naar Peggy's Cove geweest en toen we in de souvenirs winkel stonden, stonden daar nog meer Nederlanders. Ik raakte met ze aan de praat, maar meer niet. Terwijl ik met Maddy haar school in loop, wordt ik in ene aangesproken (in het Engels) of ik een Nederlander ben. Blijkt het hetzelfde meisje te zijn die ik tegenkwam in de winkel in Peggy's Cove. Ze herkende mij vanwege mijn lengte en m'n jas. Ze bleek in dezelfde klas als Maddy te zitten, dus zo kon zij wat voor mij vertalen als ik het niet begreep. Gelukkig had ik al vrij snel door waar we het over hadden; sperma productie! Verder dan dit kwam ik niet echt, dus enige uitleg was wel heel erg handig. Het tweede gedeelte van de les bleek met wiskunde te maken te hebben, dus ik kon alles helemaal volgen!
's Middags ben ik naar Pier 21 gegaan. Dit is de plek waar vroeger alle mensen met de boot aankwamen die naar Canada wilden emigreren. Erg interessant om te zien. Er waren ook rondleidingen door mensen die vroeger hier zijn aangekomen om te emigreren. Aangezien het november is en het toeristenseizoen wel over is, had ik een privé rondleiding door, je raad het al, weer een Nederlander. Ene meneer Zwaagstra heeft mij van alles verteld over zijn emigratie (uiteraard in het Engels, met af en toe een beetje hulp van het Nederlands) en over andere mensen in Canada. Daarna heb ik Maddy opgehaald, zijn we boodschappen gaan doen en uit eten geweest. Erg lekker. Als afsluiter thuis nog even wat gedronken met wat meiden en toen mijn heerlijke bedje weer in.

En dan is het alweer woensdag... Maddy moest 's ochtends naar school en zou om half 10 klaar zijn met haar les. Aangezien mijn vliegtuig rond 11 uur zou vertrekken, zou ik om half 10 opgehaald worden met de taxi. Maar Maddy wilde mij zou graag nog even zien en uitzwaaien dat ze rennend naar huis is gekomen en we elkaar een laatste knuffel konden geven voordat ik naar Quebec City zou vertrekken. Er was behoorlijk wat mist vandaag, maar gelukkig hadden mijn vliegtuigen geen vertraging. Ik had een overstap in Montreal, en waarschijnlijk dacht Air Canada dat ik aan het Amerikaanse pretpark nog niet genoeg spanning had beleefd, want we vlogen met een klein vliegtuig. Niet dat ik bang ben voor vliegen, helemaal niet, maar hier konden welgeteld 37 personen in plus 2 piloten en 1 stewardess. Gelukkig hadden we niet al te veel last van turbulentie, ik weet niet of ik het vliegen dan nog zo leuk had gevonden...

Ben op dit moment weer veilig aangekomen in het Hostel in Quebec. Geen familie hier, dus zal mezelf moeten verzorgen, haha! Helaas regent het op dit moment, maar als het goed is wordt het morgen beter, we zullen zien...

xx

P.S. De foto's zullen van het weekend volgen, heb hier geen computer om ze erop te zetten.

  • 17 November 2010 - 23:53

    BB:

    Jeetje, alwéér een verslag, we worden verwend! Erg leuk hoor.
    Gaaf dat je mee naar school mocht, lijkt me bijzonder om zoiets mee te maken.
    Zo mochten wij mee naar de Rotery, ook heel bijzonder want daar heb je normaal gesproken als leek (en arme sloeber:-)) niks te zoeken.
    's Morgens om 7 uur, wat een tijd, pfff, breakfast included.

    Dat bezoekje aan Pier 21 lijkt me ook heel interessant!!
    Heb je er foto's kunnen maken?
    Wij zijn op Ellis Island (New York) geweest, daar kwamen ook alle immigranten aan en ik vond het één van de meest indrukkende dingen van de trip naar NY.
    Achteraf natuurlijk ook het feit dat wij nog op de Twin Towers hebben gestaan.
    Ik heb trouwens nooit iets gezien of gelezen over het feit dat daar toch heel wat toeristen bovenop moeten zijn geweest tijdens de aanslagen.
    Je moet er even niet aan denken, brrrr.

    Wat een ramp dat je in zo'n klein vliegtuigje moest zeg, ik denk dat ik was gaan lopen. Ik word in die grote dingen al ziek maar in zo'n kleintje zou ik het hart uit m'n lijf gek.... hebben, ben ik bang.
    Je wilt mij echt niet luchtziek meemaken in een vliegtuig, haha, want dan is het net of ik aan het bevallen ben.
    En maar proberen niet over te geven, dat wil je toch echt niet tussen al die mensen.
    Ik ga dus NOOIT meer zonder pilletje de lucht in!!!

    Ik hoop voor je dat de zon weer terugkomt, have fun verder!!

  • 18 November 2010 - 11:33

    Letty:

    Hoi Mandy,

    Dat zal afkicken zijn nu je alleen in een hostel zit.
    Maar misschien is rust toch ook wel even lekker, na al die weken dat je je toch hebt moeten aanpassen aan je gastgezin. En het waren er zoveel.

    Ik hoop alleen dat het weer wel wat voor je opknapt, want met regen is reizen toch minder leuk.
    Misschien moet je een ticket boeken naar het zonnige zuiden.

    Zo deden wij onze Canada, VS en Mexico reis, steeds weer zuidelijker trekken als het voor ons te koud en te nat werd, (grens was 16 graden Celsius en weersvoorspellingen met meerdere dagen regen), dan had je tenminste ook niet zo veel kleren mee te sjouwen.

    Maar ja, jij hebt al zo veel bijgekocht aan kleren dat je ook Alaska, Groenland of de magnetische Noordpool ( dat intrigeert mij ontzettend), kan gaan doen haha.

    Ik hoop dat je nog een hele leuke tijd hebt.

    Liefs van Letty


  • 18 November 2010 - 18:47

    Rita:

    Hoi Mandy, alweer een verslag en ook lekker uitgebreid. Meegaan naar school is weer eens wat anders in je vakantie. Zo maak je van alles mee. Nu even op jezelf..zal wel even wennen zijn, maar misschien ook wel even lekker. Hoop dat je gauw beter weer krijgt, zodat het wat leuker is om er op uit te gaan. Groetjes,
    Rita en Rob

  • 18 November 2010 - 19:41

    Sab:

    Hey G,
    Nu even proefen hoe het is als echte backpacker..... Pas op hè.... reizen is verslavend!!! Have fun!!
    XXX

  • 18 November 2010 - 19:55

    BB:

    Mooie foto's Mandy, vooral die van Peggys Cove! Strand-en kustfoto's zijn toch vaak mooi vind ik.

    Beste lezer die dit nog niet doorhad, als je een foto aanklikt wordt ie groot en dan kun je dmv de pijl de hele serie (196!) nog eens uitgebreid en beter bekijken. De details zijn vaak erg leuk en mooi.

    Ik had een heel epistel geschreven, klik op 'reactie plaatsen' en toen was alles weg.
    Zou ik een rode kaart gekregen hebben???
    In elk geval geen zin om het opnieuw te doen want nu weet ik niet zeker of het wel lukt.......

  • 18 November 2010 - 21:23

    Jacqueline:

    Hey Mandy,
    Heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en veel ziet en onderneemt.
    Je komt waarschijnlijk met andere ogen terug. Daar is het zo wijds en uitgestrekt en hier zitten we toch allemaal een beetje op elkaars lip.
    Geniet er nog even van.
    Liefs Jacqueline

  • 19 November 2010 - 11:53

    Mama:

    Hoi Man, Wel een beetje laat he? Heb nu pas je verslag gelezen, wel weer erg leuk,grappig dat je mee naar school bent geweest, ben je er toch niet helemaal uit. Leuk dat Maddy nog even uit school kwam rennen om je uit te zwaaien en te knuffelen. Vanavond weer gezellig het weekend naar Marc en Sandra, daar ontmoet je ook Janny en Jason weer. Doe ze vooral de hartelijke groetjes en ga een heel leuk,fijn weekend tegemoet. En ja, dan gaan je paar laatste dagen in, ga ze nog even goed invullen. Hopelijk kan je nog effe lekker skieen,maar kom wel heelhuids terug he? Je moet ook de hartelijke groetjes en een dikke knuffel van Oma Vas en van Opa en Oma Geijssens hebben. Zij zouden het alle drie fijn vinden als je weer heelhuids en gezond thuis bent, maar wij natuurlijk ook hoor.Het is toch achteraf omgevlogen,zo zie ik je nog weggaan op die zondagochtend en nu halen we je alweer op. Ook wel weer een lekker idee hoor. Nou meissie, nog even volop genieten, we denken aan je. Kus van papa,mama en Jef en ????Lekker dat je weer wat kleren hebt gekocht, je had enslotte nog niet zoveel he?Nou doei!!!!

  • 19 November 2010 - 14:40

    Dya:

    Hoi Mandy

    Voor jou is de laatste week bijna begonnen. Voor Thom gaat het nu bijna beginnen. De 26 ste vliegt hij naar Gambia. Heel erg spannend allemaal.
    Veel plezier nog.

    Tot snel, groetjes van Dya en Wim.

  • 21 November 2010 - 01:09

    BB:

    Ja hoor, ze is nog wakker!
    Dat vliegtuig is inderdaad ijselijk klein, brrrr, jij liever als ik!
    Super dat je alweer nieuwe foto's hebt geplaatst.
    Ziet er inderdaad heel indrukwekkend uit, die Pier 21.
    Wat moet dat toch vreselijk spannend geweest zijn voor die mensen die wekenlang op die schepen gezeten hadden.
    Ze hadden geen flauw idee waar ze terecht kwamen, spraken vaak de taal amper, werden gewoon 'in het diepe gegooid'.
    Daar mag je eigenlijk best een heleboel bewondering voor hebben.
    ZIJ hebben het aangedurft, ZIJ hebben die grote stap genomen, ZIJ hebben alle schepen achter zich verbrand.
    Tegenwoordig is het appeltje-eitje in verhouding tot die tijd.
    Maar dan nog, het is en blijft een grote stap.
    Heb jij soms ook van die neigingen gekregen?
    Want als het antwoord daarop ja is, zullen je ouders niet blij zijn....
    Mwah, je laatste week gaat in dus voorlopig hoeven ze zich geen zorgen te maken!! Binnenkort kan er genuffeld worden hoor Mam!!

    Als ik naar het weerbericht hier bij jou kijk, zie ik dat het gesneeuwd heeft en dat de temperatuur een eindje onder nul ligt.
    Je wilde toch nog gaan skiën? Doe je dat daar of op je volgende adres?

    We lezen het wel neem ik aan.
    Rij en glij voorzichtig en tot de volgende keer maar weer.
    Prettig weekend,

    Ber

  • 21 November 2010 - 02:02

    Maddy:

    Hi Mandy!!
    We all miss you here in Halifax and wish you could come back so we could take you out to party!

    Cant wait to come see you in Holland!
    oxoxxoxo
    Maddy

  • 22 November 2010 - 08:08

    Cin...:

    Dat vliegtuigje, echt bizar....
    Gaat zo snel... So there is only one thing to say:
    ENJOY!

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Halifax

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 November 2010

The End...

25 November 2010

Vancouver

23 November 2010

Kerstweekend

23 November 2010

Love Quebec

18 November 2010

De studentenstad
Mandy

Mandy op wereldreis!

Actief sinds 02 Okt. 2010
Verslag gelezen: 884
Totaal aantal bezoekers 96685

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 15 September 2016

Peru & Bolivia

28 Juni 2013 - 10 Juli 2014

Backpacken!

10 Oktober 2010 - 28 November 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: