Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Mandy G - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Mandy G - WaarBenJij.nu

Vancouver

Door: Mandy G

Blijf op de hoogte en volg Mandy

25 November 2010 | Canada, Vancouver

Weet je wat echt fascinerend is aan Vancouver? Dat als je midden in de stad loopt (denk even aan Amsterdam ofzo) en je kijkt opzij een zijstraat in, je dan aan het einde van die straat allemaal bergen ziet. Het is echt een raar gezicht om te zien, maar wel erg mooi! Helaas betekend het bezoek aan Vancouver ook dat het einde nu echt in zicht komt... Ik ga nog 1 keer van de echte winter in Canada genieten en dan wordt het tijd om weer naar huis te gaan.

Maandag ben ik helemaal veilig aangekomen in Vancouver. Wel raar om te zien, ik vertrok vanuit Toronto met ongeveer 13 graden Celsius, kom je in Vancouver aan, ligt er overal sneeuw en vriest het 3 graden. Weer eens wat anders. Helaas hier ook geen familie, dus mocht ik weer in een hostel slapen. Nadat ik ingecheckt had en helemaal gesetteld was, heb ik Vancouver maar een beetje verkend. Hier en daar nog wat laatste spulletjes gekocht (Cin, denk dat je blauwe tas nu zelfs te klein gaat worden...) en een heerlijke maaltijd bij de MacDonalds genuttigd. Je moet toch wat als je alleen reist!
's Avonds werd er een kroegentocht georganiseerd vanuit het hostel. Want ja, waarom niet op maandag? Ik was helemaal kapot van het weekend (6 uur je bed uit, stappen en een tijdsverschil van 3 uur werken niet echt mee aan voldoende nachtrust) maar besloot toch mee te gaan om mensen te leren kennen. Het was weer erg gezellig. We begonnen in de kroeg naast het hostel, daarna door naar een Ierse pub, om vervolgens te eindigen in een club waar het pas rond 12 uur druk wordt. Helaas heb ik dat niet meer meegemaakt, want ik lag al heerlijk in m'n bed! Het is wel ontzettend leuk dat dit allemaal geregeld wordt, je leert mensen van over de hele wereld kennen en je hebt tenminste nog wat te doen 's avonds.

Dinsdag ben ik na het ontbijt naar 'The Lookout' gegaan. Dit gebouw geeft je uitzicht over heel Vancouver. Er werkt ontzettend aardig personeel, dus kreeg ik een virtuele rondleiding door Vancouver van bovenaf. Ben weer een aantal feiten rijker. Tevens heeft ze mij ook nog even verteld waar ik de dag nog meer kon doorbrengen (en welke delen van de stad ik beter kon vermijden), dus dat was mooi meegenomen. Natuurlijk luister ik ontzettend goed naar deze adviezen, dus zo'n 10 minuten later liep ik in het gedeelte waar ik niet behoorde te lopen. Achteraf gezien had ze wel gelijk, vermijd deze buurt maar, maar op dat moment was het mijn kortste route naar het busstation. De achterbuurt van Vancouver, je ziet er alleen maar bedelaars en mensen die op en van de straat leven. Het is er echt nog 6 keer erger dan in Amsterdam. Daarbij kreeg ik nog de schrik van m'n leven toen er voor m'n neus iemand in elkaar werd geslagen. Gelukkig schoten andere mensen te hulp, maar ik wist wel dat ik er niet nog een keer wilde lopen. Toen ik bij het busstation aankwam, waren daar mannen aan het werk met herstelwerkzaamheden. Helaas kreeg er 1 een balk op z'n hoofd en had ie een flinke snee vlak boven z'n hoofd. En z'n collega nog laconiek vragen of alles goed ging... Ach ja, zo maak je nog wat mee!
Gelukkig waren er ook nog leuke dingen. Ben daarna naar Stanley Park gegaan, wat in feite gewoon een heel groot park is. Het schijnt zelfs nog groter dan Central Park in New York te zijn. Erg mooi om te zien. Totdat er in ene een wasbeertje op me af kwam lopen. Ik wist echt niet wat te doen, maar het zijn heel schattige beestjes, die tot ongeveer 1 a 2 meter dichtbij komen. Ondertussen was het donker geworden, dus ben ik terug gegaan naar de Lookout om Vancouver ook in het donker te bekijken. Daarna ben ik terug gegaan naar het hostel om op te warmen, wat te eten, m'n bustickets voor woensdag te boeken (en tot de ontdekking komen dat mijn creditcard niet meer werkt!) en alvast een begin te maken met het inpakken van al m'n spullen... ;-)

Woensdag heb ik m'n tas weer ingepakt en ben ik een hele tijd bezig geweest om een pin automaat te vinden die mij geld wilde geven... Blijkbaar vonden ze me niet zo aardig meer, haha. Het is uiteindelijk gelukt, maar tegen die tijd moest ik alweer op weg naar het busstation. Dit was een haast onmogelijke opdracht omdat m'n tassen iets te zwaar zijn (gelukkig kan ik een hoop bij Brit achterlaten). Ik zit nu in het busstation te wachten op de bus die mij naar Whistler gaat brengen om mijn laatste dagen nog skiënd (of snowboardend) door te brengen. Dit keer slaap ik bij Brit, het nichtje van Sandra en de zus van Maddy. Er is me beloofd om ook nog even flink te apres-skien, dus ik ben benieuwd! Heb er in ieder geval erg veel zin in!!

xx

  • 25 November 2010 - 09:28

    Letty:

    Ben ik even mooi de eerste met een reactie, wat is er met BB aan de hand?

    Je zit al op 15697 pagesvieuws wie zouden dit toch allemaal zijn?

    Enne voortaan wel luisteren naar goede raad he! Je ouders zullen zich nu toch echt zorgen moeten gaan maken om jou. Het is maar goed dat je bijna terug bent.
    Wintersport ze nog even flink en tot gauw.

  • 25 November 2010 - 09:45

    Cin...:

    Als die tas zelf niet meer voldoet, dan weet ik het ook niet meer hoor. Doe wel voorzichtig in de sneeuw... (ja dat zeg ik...)
    Geniet nog even van de laatste dagen en we zien je snel...

    xxx

  • 25 November 2010 - 14:01

    Mieke:

    Hoi Mandy,
    Heb weer ontzettend genoten van je denk ik wel laatste reisverslag.
    Je kan wel een boek gaan schrijven.
    Onwijs wat zal jij veel te vertellen hebben als je thuis komt. Volgens mij raak je niet uitgepraat.
    Wij wensen je in ieder geval een hele fijne en goede terugreis. En een hartverwarmend weerzien met je familie en kennissen. Groetjes Mieke
    xxx

  • 25 November 2010 - 15:10

    Mama:

    Hoi lieverd,
    Wat een hoop weer meegemaakt in Vancouver. Gek he dat je dan weer effe alleen bent. Goed dat we allemaal maar van te voren niet weten wat je uitspookt en dat je niet naar goede raad van mensen luistert(h'mm),anders hadden we ons heeeel erg bezorgd gemaakt. Nog maar drie nachtjes, en dan wacht je Nederlandse bed weer heerlijk op je,zorg dat je lekker slaapt en/of uitrust in het vliegtuig, zodat je zondag overdag lekker veel gaat en kan vertellen. We kijken naar je uit. Geniet nog wel bij Britt,voorzichtig aan en we zien je in levende lijve heel soon. Doei!!!!Kisses ons drietjes.We hopen dat we je nog wel herkennen op Schiphol,zal wel he?

  • 25 November 2010 - 15:16

    Mama:

    Hey Man,nog effe een vraagje,klopt het dat je geen foto's meer plaatst?Zoals Letty al schrijft Berry raakt op achter met het lezen en schrijven naar jou toe. Ze gaat er denk vast aan wennen,dat je volgende week niet meer zal schrijven,moet je haar maar gaan opzoeken bij de Bruna,daar heeft ze vast alle tijd voor je verhalen en je andere foto's.Nou nogmaals greetings and kisses.

  • 25 November 2010 - 17:56

    Rita:

    Hoi Mandy,
    Nou, dat waren toch wel avonturen in Vancouver, gelukkig ben je heelhuids uit de "te vermijden delen" van Vancouver gekomen. Nog een paar daagjes en hopelijk lukt het om nog wat te gaan skiën! Veel plezier nog.
    Groetjes,
    Rita en Rob

  • 26 November 2010 - 10:51

    Margo :

    Hoi Mandy,
    Ik ben blij dat je je nog steeds vermaakt deze paar laatste dagen. Geniet er nog maar van en ik wens je alvast een hele goeie reis terug.

    Groetjes en tot snel.

  • 26 November 2010 - 10:53

    Lisette:

    Ook van mij een goeie reis toegewenst en tot snel

  • 27 November 2010 - 00:00

    BB:

    Jaja, d'r werd meteen al schande van gesproken in ons dorp! Die dikke van Bruna heeft verzuimd op tijd te reageren, tis me toch wat!
    Nou, die dikke had het even heel erg druk want eergisteren kreeg ik te horen dat het kerstpakket voor onze Amerikaanse vrienden uiterlijk 19 december daar aanwezig moet zijn, een week vroeger als ik gedacht had want ze gaan op vakantie.
    De schrik sloeg me om het hart want o.a. de kalenders en het fotoalbum die ik gemaakt heb, zijn nog bij de drukker.
    De meeste cadeautjes (voor 10 man) lagen al klaar in de stevige doos, maar ik zal toch moeten wachten op de rest en dat is best even stressen.
    Vannacht was het dus weer half 3 voor ik in bed lag en om kwart voor 7 stond ik alweer in de keuken manlief's 'kuchie' te maken.

    Op het werk aangekomen is het altijd eerst even Mandy-tijd met Williebillie, waar je overigens de hartelijke groeten van moet hebben.
    We bespreken dan altijd even de verslagen, foto's en uiteraard de reacties in je gastenboek :-).

    Daarom ter afsluiting van je geweldige trip nog een klein Sinterklaascadeautje.
    En die man hebben ze lekker niet in Canada!!!!

  • 27 November 2010 - 00:24

    BB:

    Vervolg op m'n vorige reactie, dat dus eerst lezen!

    Echt waar, het laatste verslag had ik wel gezien
    maar er lag hier dus werk voor een man of tien.

    Machtig om te lezen over een stad waar je maanden geleden nog zelf hebt gelopen
    en dat Mandy daar nu gewoon even wat MacSnacks ging kopen.

    Dat zag er w.s. wat appetijtelijker uit als die zelfgemaakte prak
    want als je dat ziet denk je: "YAGH!!!"

    Mr. and Mrs. Claus krijgen een auto met een strik
    maar Mandy is al met een foto van een mooie bus in haar schik.

    Wat mij opvalt na het één en ander terug te hebben gelezen,
    er wordt geen woord gerept over 'knappe Canadezen'!

    Wat te denken van zo'n prachtige Indiaan met van die mooie, zwarte lange haren,
    dat zijn gasten om in een doosje te bewaren!!

    Bij jou is het nu half 4 maar bij mij al half 2,
    10 uur verschil; jij nog op de lange latten en ik naar m'n warme bedje, hoezee!

    Ik zag de maan daar ook al schijnen door de bomen
    dus de hoogste tijd om terug te komen!

    HEEL VEEL succes met het duwen en proppen,
    eigen schuld, had je maar niet zoveel moeten shoppen!

    Heel erg bedankt voor alle gezellige verhalen,
    van nu af aan kan ik tenminste ook weer rustig ademhalen...

    's Morgens vroeg (oké, ook 's nachts...) was het vaste prik,
    vol verwachting naar verhalen over oceaan, shoppen of hockeystick.

    Ik wens je een prettige terugvlucht waarin je ook wat kunt slapen,
    wat dus betekent dat het zondag verboden is om te gapen!!!

    Liefs van Soewahrte Piet, ehhhh... je weet wel.....

  • 27 November 2010 - 01:17

    BB:

    Voor ik weer commentaar krijg: gave foto's heb je er net weer opgezet, ik mis alleen jou op de ski's....
    Zo, ben ik gelukkig toch weer de eerste die reageert!
    En ondertussen is het alweer bijna half 3, ik leer het ook nooit he!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 November 2010

The End...

25 November 2010

Vancouver

23 November 2010

Kerstweekend

23 November 2010

Love Quebec

18 November 2010

De studentenstad
Mandy

Mandy op wereldreis!

Actief sinds 02 Okt. 2010
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 96681

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 15 September 2016

Peru & Bolivia

28 Juni 2013 - 10 Juli 2014

Backpacken!

10 Oktober 2010 - 28 November 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: