The End... - Reisverslag uit Whistler, Canada van Mandy G - WaarBenJij.nu The End... - Reisverslag uit Whistler, Canada van Mandy G - WaarBenJij.nu

The End...

Door: Mandy G

Blijf op de hoogte en volg Mandy

27 November 2010 | Canada, Whistler

Aan alles komt een einde.... Dus zo ook aan mijn avontuur in Canada. 7 weken, het leek (en stiekem is dat het ook wel) een hele lange tijd, maar het is echt omgevlogen en ik heb het idee dat ik nog maar net vertrokken ben. Natuurlijk was het niet zo snel gegaan als ik niet zoveel gezien, gedaan en lol gehad had. Al mijn familie heeft mij ontzettend liefdevol opgevangen en ik ben iedereen hier ook erg dankbaar voor!

Woensdag ben ik rond half 6 's avonds bij Brit aangekomen na een goede busreis gehad te hebben. Dit schijnt 1 van de meest mooie busreizen te zijn die er bestaan, en dat was inderdaad wel het geval. In Whistler zelf lag nauwelijks sneeuw, dus ik vroeg me af waar er geskied werd... Maar, bovenop de berg lag genoeg sneeuw volgens Brit, alleen een beetje moeilijk te beoordelen zo in het donker.
Er kwamen twee vriendinnen van Brit bij ons avondeten, dus het was een gezellige boel. Nadat we mijn luchtbed met onze mond (!!!) hadden opgeblazen (want er was met onze blonde haren even niet over een pomp meenemen nagedacht) zijn we ons gaan verkleden en klaar gaan maken voor een heuse stapavond. En dat is het ook geworden! Het maakt de jongeren in Whistler niet uit welke avond van de week het is, het dak gaat eraf. Leuke muziek, aardige mensen, dus een geslaagde avond.

Donderdag mochten we eindelijk de ski's onderbinden. Na een heel gedoe met het krijgen van mijn skipas (schijnbaar had ik iets aangevraagd en betaald wat alleen toegankelijk mocht zijn voor Canadese mensen) konden we dan echt de gondel in stappen. Wat is Whistler ontzettend mooi en groot! Omdat het toeristenseizoen nog niet echt begonnen is, is het nog niet heel druk op de pistes, dus dat kwam mooi uit. Na wat vallen en opstaan kreeg ik het skiën weer een beetje onder de knie en ging het me nog redelijk af. Na onze laatste afdaling zijn we wat wezen eten met de vriend van Brit en zijn kamergenoot. Vervolgens zijn Brit en ik naar huis gegaan, ben ik heerlijk in bad geweest en zijn we 's avonds naar Brit's vriendje en kamergenoten gegaan. Een hot tube (in de sneeuw) later konden we rozig weer naar huis.

Vrijdag toch maar besloten om nog een dag te gaan skiën, in plaats van snowboarden. Echt ontzettend cool en het ging al beter dan donderdag. Alleen op het einde wilden m'n benen niet meer, dus ik bleef maar vallen... Mocht iemand nog en goede masseur of masseuse kennen, laat het mij dan even weten! Die zal ik nodig hebben na 2 dagen skiën en na het (gelukkig voor de laatste keer) rondzeulen van mijn tas(sen ;-)).
Na het terugbrengen van de ski's, zijn we naar Brit's huis gegaan, even gedoucht, tas weer ingepakt en nu op naar het busstation. De bus gaat mij weer terug naar Vancouver brengen. Daar zal ik nog 1 nachtje in een hotel slapen om morgenochtend rond half 4 door mijn wekker gewekt te worden en naar het vliegveld te gaan.

Om kwart over 8 zal mijn vliegtuig opstijgen. Dan is het echt gedaan met de pret. Gelukkig wel met een voldaan gevoel, want ik heb echt een super tijd gehad! Toch was het ook erg fijn om alle reacties op mijn verslagen te lezen en te zien dat iedereen zo met mij meeleefde, ontzettend bedankt voor dat. Een hoop mensen hebben mij gevraagd wat nou het mooiste of beste gedeelte van de reis was, of wat ik zou doen als ik nog een maand mocht blijven. Eerlijk gezegd kan ik daar geen goed antwoord op geven. Alles was op zijn of haar eigen manier speciaal. Ten eerste om alle familie hier te leren kennen, dit was echt een unieke ervaring. De 7 uur durende autorit naar Tofino om de Pacific Ocean te zien, de 3-daagse trip door de Rocky Mountains, echt ontzettend mooi om te zien (het hielp ook wel dat we zon en een strakblauwe hemel hadden), het spontaan worden opgenomen in de familie en daarbij een extra zusje en broertje erbij te krijgen, de Niagara Falls, de Amerikaanse achtbanen en vervolgens nog een ijshockeywedstrijd in een suite, het melken van de koeien, het zien van de Atlantische Oceaan, het volgen van een college les, het Europese Canada bekijken, de kerstparade, de achterbuurt in Vancouver en het skiën in Whistler. Het is gewoon te veel om op te noemen en alles was een op zichzelf staande ervaring. Je kunt geen appels met peren vergelijken. Ik weet ook niet wat ik nou echt nog een keer zou willen doen of zien. Wat ik wel weet, is dat als ik terug kom, ik eerst al mijn familie weer ga opzoeken. Uiteindelijk hebben zij ervoor gezorgd dat ik deze onvergetelijke reis heb kunnen maken en dat ik zoveel van het land heb kunnen zien. Ik wil iedereen hier in Canada hier dan ook heel erg voor bedanken!

Zondagochtend om kwart over 9 zal mijn vliegtuig in Amsterdam landen. Voor degenen die mij niet nog langer kunnen missen; ik zie jullie daar ;-). Voor alle anderen; vanaf dan ben ik ook weer gewoon op mijn Nederlandse nummer bereikbaar...

Iedereen nogmaals bedankt voor alles! Tot snel allemaal!

xx

  • 27 November 2010 - 02:03

    BB:

    'k Zou zo graag een borreltje lu-usten, holladiooooo, holladieee!

  • 27 November 2010 - 12:24

    Mama:

    Wat een ontzettend leuk laatste reisverslag lieverd. Berry belde mij op, om te vertellen dat je laatste verslag erop stond(snik snik) Meteen met mijn werkzaamheden gestopt om vervolgens te gaan lezen en te reageren. Wij wensen je een ontzettend goeie vlucht(en) en we kunnen je nu heel snel in de armen sluiten. Zet je je horloge alvast op Nederlandse tijd, kan je alvast wennen.Een paar leuke foto's nog erbij. Nou ik ga weer effe verder, tot gauw. Doei!!!!xxxxxxxxxxx

  • 27 November 2010 - 13:21

    Letty:

    Hoi Mandy,

    Ik ben benieuwd of je deze reis al de reiskriebels hebt opgelopen en waarnaartoe en wanneer de volgende verre reis zal gaan. (haha nog niet eens thuis)

    BB zullen wij een onbekende reiziger bij waarbenjij.nu adopteren, kunnen we gewoon doorgaan met reageren.
    Leuk dat gedicht trouwens!

    Mandy een hele goede vlucht enne verslaap je niet in je hotelbedje.

    Liefs van Letty


  • 28 November 2010 - 02:00

    BB:

    Oma is net terug van een avondje muziek in de kroeg (neeeeeeeee, niet van die watjes-muziek, ik hou meer van het stevige werk) en natuurlijk heb ik net even gespiekt of je op tijd bent vertrokken.
    Het antwoord moet ja zijn want je wordt 7 minuten eerder verwacht.
    Als het goed is zul je dus tegen tienen je familie weer in je armen kunnen sluiten!
    Knuffelze, veel genot van je eigen bedje en tot gauw!

  • 28 November 2010 - 11:57

    Rita:

    Hoi Mandy,
    Inmiddels ben je alweer thuis als het goed is . Hoop dat je een goede terugreis hebt gehad. Het was erg leuk om al je verslagen te lezen en zo op de hoogte te blijven van al je avonturen! Als ik het zo lees over het skiën, dan krijg ik er ook echt zin in. Vandaag is het stralend mooi en koud weer, dus dat werkt ook mee. Maar we moeten nog wel even wachten tot wij gaan skiën. Nou, we hopen je gauw weer te zien en te spreken. Groetjes,
    Rob en Rita

  • 29 November 2010 - 18:16

    Zilla:

    Hoi Mandy,

    Ik was de eerste die een reactie plaatste bij je eerste verslag, dus nu de laatste bij je laatste verslag! Hahaha ;)
    Het was ontzettend leuk om je verhalen te lezen! Met de foto's erbij, helemaal leuk. Volgens mij heb je ontzettend genoten de afgelopen 7 weken en hopelijk blijf je ook nog even na genieten.

    Liefs Zilla

  • 01 December 2010 - 23:28

    BB:

    Helaas Zilla, ik ben weer dwars...
    Leuke aanvulling op de foto's! Meteen al met stip op nummer 1: de RACCOON! Wat is ie schattig!! Ik vind het zo jammer dat we die dit keer niet gezien hebben, blehhhh, alleen maar doodgereden exemplaren.
    De sneeuwfoto's zijn ook mooi (al ben je onherkenbaar als Mrs. X) en jajaja, het gaat de goede kant op met het kokkerellen, hier zou ik wel een hapje van durven te nemen :-)
    Mandy, nogmaals bedankt, Jan vond het ook érg leuk dat je zo'n spontane ingeving hebt gehad.
    Ik hoop dat je vannacht wat beter slaapt hoor.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Whistler

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 November 2010

The End...

25 November 2010

Vancouver

23 November 2010

Kerstweekend

23 November 2010

Love Quebec

18 November 2010

De studentenstad
Mandy

Mandy op wereldreis!

Actief sinds 02 Okt. 2010
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 96699

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 15 September 2016

Peru & Bolivia

28 Juni 2013 - 10 Juli 2014

Backpacken!

10 Oktober 2010 - 28 November 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: