Een lange 10de oktober & Thanksgiving - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Mandy G - WaarBenJij.nu Een lange 10de oktober & Thanksgiving - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Mandy G - WaarBenJij.nu

Een lange 10de oktober & Thanksgiving

Door: Mandy G

Blijf op de hoogte en volg Mandy

13 Oktober 2010 | Canada, Campbell River

Lieve allemaal,

Hier is ie dan, m'n eerste echte 'reisverslag'!
Zondagochtend netjes op tijd de lucht in gegaan. Ik zat heel gezellig tussen twee Nederlandse mannen in, die erg graag met mij wilden praten. Hierdoor viel mijn 'ik-heb-zaterdag-maar-1-uur-geslapen,-maar-slaap-in-het-vleigtuig-wel-bij' plan een beetje in het water.. Geen nood aan de man, ik moest daarna nog 5 uur vliegen.
In Chicago had ik 2,5 uur om over te stappen. Na de lange rij voor de douane, kon ik mijn bagage opnieuw inchecken en buiten nog even heerlijk van het zonnetje gaan genieten. Het was daar namelijk 28 graden! M'n trui en winterjas waren hier dan ook ietwat overdreven. Uiteindelijk toch maar met de metro(!) naar de juiste terminal gegaan om daar op m'n vlucht naar Vancouver te wachten. Ook deze vlucht ging netjes op de tijd de lucht in en hier zat ik tussen een stelletje in (want de man wilde altijd bij het raam zitten, maar zijn vrouw graag bij het gangpad) die alles over Nederland wilden weten.
Nadat we netjes geland waren, ging ik op weg naar de taxi's, zodat deze mij naar de boot kon brengen, dacht ik. Totdat ik naar buiten liep en daar mijn oom en tante zag staan. Zij waren zo lief om mij als verrassing in Vancouver op te komen halen! Ze hadden net hun 45-jarig huwelijksweekend erop zitten en waren toch al in Vancouver. Ik had het ondertussen wel een beetje gehad met het reizen, dus was erg blij met deze verrassing. Uiteindelijk ben ik op de boot in de auto in slaap gevallen. Ik had het toen al 3 x 6 uur 's avonds zien worden en heb ook nog nooit zo'n lange dag meegemaakt. MIjn 10-10-10 heeft dan ook 33 uur geduurd! Bij thuiskomst stond er wel een heerlijk tweepersoonsbed met privebadkamer op me te wachten, dus aan luxe geen gebrek hier.

Maandag was het hier Thankgivings day en dat moet natuurlijk gevierd worden. We waren uitgenodigd om bij Dennis (zoon van m'n oom en tante) en Dawn en hun twee zoons te gaan eten. Er bleken in totaal 17 personen te komen, dus het was gelijk lekker druk. Gelijk een echte hele kalkoen gezien, die volgens mijn oom werd geinjecteerd met steroiden.
Maar wat een eten komt er daar op tafel met Thanksgiving! Het stond helemaal vol. Toen we klaar waren deden we een rondje 'I'm-thankfull-for...' en moesten we om de beurt de zin invullen. Dit leverde mooie en onverwachte uitspraken op. Zo was er 1 dankbaar voor alcohol, 1 voor familie en vrienden, de kinderen voor het eten en ga zo maar door. Na dit rondje konden we aanvallen op de taarten, hier zijn ze beter met het bakken dan in Nederland ;-) Echt heel lekker.
Omdat de wetten hier veranderd zijn en je sinds kort niet meer met drank op achter het stuur mag zitten, mocht ik gelijk gebruik maken van m'n internationale rijbewijs en even laten zien dat ik ook in Canada kan rijden.

Vandaag ben ik even met Jannie downtown gegaan. Zo noemen ze het winkelcentrum hier. Gelijk de woningen van de Indianen gezien en een heel stuk langs de kust gereden. Het is hier allemaal zo groot en uitgestrekt. Het enige wat je ziet is zee en bomen. Alle huizen zijn vrijstaand en de winkel is zo groot dat je je afvraagt waar het einde van de winkel zich bevindt. Ik heb hier een Canadees mobieltje gekocht, een mooie groene (ja echt!), maar ben er nog niet helemaal achter hoe het ding werkt en wat m'n nummer is... En ja, zelfs hier kennen ze domme blondjes :-P. Vanavond wordt er even door m'n oom naar gekeken.

Morgen gaan we een lange reis naar Jaap zijn werk maken, wat zien van de natuur en waarschijnlijk een kijkje bij Jaap zijn werk nemen. Ik hoop dat we daar binnenkomen, want dat is nog even de vraag.

Via deze weg wil ik wel iedereen nog bedanken voor de reacties, smsjes en e-mails die ik heb ontvangen de afgelopen dagen.

Tot snel!
xx

  • 13 Oktober 2010 - 05:13

    BB:

    Jippieeeeeee!!!
    Dank je wel!

  • 13 Oktober 2010 - 07:12

    Cin & Erno:

    Beetje jammer dat ik dit verhaal gister al van mijn moeder heb gehoord, hihi..
    Nee hoor helemaal leuk...
    Wanneer ga je nu verder? Geniet van al het moois, ik ga maar weer hard aan het werk!

    Dikke kus

  • 13 Oktober 2010 - 10:07

    Karina:

    Hee Mandy!

    Ik had al een paar keer gekeken op je site, maar helaas nog geen verhaal!
    Nu eindelijk wel! Erg leuk!

    Geniet lekker van je avonturen en zal regelmatig in de gaten houden ;-)

    Groetjes Karina

  • 13 Oktober 2010 - 11:50

    Sab:

    Wat een mazzel al dat gezellige gezelschap in het vliegtuig, haha, uiteraard wel vermoeiend na al je feestjes! Wat fijn dat je zo goed opgevangen wordt door je familie! Heel veel plezier nog.
    Liefs Sabine

  • 13 Oktober 2010 - 12:33

    Hanny:

    Hoi Man, ben net terug vanaf m'n werk, en dan is het heel erg leuk om zo'n leuk verslag van jou te lezen. Ga zo meteen even naar Opa en Oma, probeer het uit te printen en neem het voor hun mee.Geniet nog van alles wat je gaat doen meissie en heeel veeel plezier en groetjes en knuffels voor julie drietjes doei!!!!

  • 13 Oktober 2010 - 19:26

    Nadine:

    Heejj Mandy!
    Mooi dat alles goed is gegaan;) Leuk om zo van je op de hoogte te blijven. Maar ben toch benieuwd wat jij het gezegd bij 'I'm-thankfull-for...';)
    Ik hoor het nog wel!
    Geniet lekker..
    Liefs Nadine

  • 13 Oktober 2010 - 19:29

    Rita:

    Hoi Mandy,
    Leuk hoor, je eerste reisverslag. Wat een reis zeg, maar wel gezellig en genoeg aanspraak dus. Erg weinig mensen die een dag van 33 uur hebben! En dat op die datum. Geniet verder van al wat je meemaakt en we zijn alweer benieuwd naar je volgende verslag.
    Groetjes,Rita en Rob

  • 14 Oktober 2010 - 11:19

    Maud:

    Had me nog niet geabbonneerd op je nieuwsbrief haha! Dus nu maar ff gedaan! Klinkt als een goed begin van je reis! T kan nu alleen maar allemaal beter worden! ;) En meteen Thanksgiving meegekregen, wat leuk! Veel plezier chick!
    Kus!

  • 17 Oktober 2010 - 12:19

    Leonie Hijne:

    Hee!
    Klinkt goed zo'n vliegreis! Gelukkig een mooie meevaller bij aankomst!
    Ga er lekker van genieten! X

  • 18 Oktober 2010 - 06:16

    BB:

    Hmmm, ziet er goed uit, krijgen we de recepten ook:-)

  • 18 Oktober 2010 - 08:51

    Fam.Kok:

    We hebben je reisverslag gelezen , dus zijn helemaal op de hoogte van de gebeurtenissen , we kijken uit naar je volgende verslag , groetjes van sas,ab,daan,kleine ivo,tienie,opa&oma kotterlink,doeiiiiiii!

  • 18 Oktober 2010 - 10:30

    Mama:

    Gelukt Man, de foto's, erg leuk om alvast iets te zien. Grappig hoor zo'n welcome. Goeie vlucht vanavond naar Edmonton. We horen wel weer hoe het je daar vergaat. Groetjes en en een kus papa,mama en Jef.Doei!!!!

  • 18 Oktober 2010 - 14:14

    Taco En Simone:

    hoi mandy ik heb dit adres van je vader gehad en vond het eigenlijk wel leuk nadat ik het gelezen had om even te reageren.Hopelijk heb je het nu nog steeds zo naar je zin en heb je al een hoop van canada gezien? blijf je 7 wk bij je oom en tante of trek je ook nog verder? nou gr en geniet ervan gr simone

  • 19 Oktober 2010 - 07:38

    Jessica:

    Hey Lieverd,
    Ik ben blij dat alles goed gaat daar! Geniet er lekker van en laat alle nieuwe avonturen over je heen komen!
    Kus Jes

  • 19 Oktober 2010 - 14:47

    Mnieland@xs4all.nl:

    Hoi Mandy,

    Helemaal geweldig dat je dit in je eentje onderneemt.
    Wat een meestelijke ervaring.
    Wel fijn dat je meteen door familie wordt opgevangen.
    Geniet er maar lekker van en ik kijk uit naar je volgende reisverslag

    Groetjes Mieke en Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Campbell River

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 November 2010

The End...

25 November 2010

Vancouver

23 November 2010

Kerstweekend

23 November 2010

Love Quebec

18 November 2010

De studentenstad
Mandy

Mandy op wereldreis!

Actief sinds 02 Okt. 2010
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 96688

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 15 September 2016

Peru & Bolivia

28 Juni 2013 - 10 Juli 2014

Backpacken!

10 Oktober 2010 - 28 November 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: