De eerste week zit erop... - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Mandy G - WaarBenJij.nu De eerste week zit erop... - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Mandy G - WaarBenJij.nu

De eerste week zit erop...

Door: Mandy G

Blijf op de hoogte en volg Mandy

19 Oktober 2010 | Canada, Campbell River

De eerste week zit erop! Het is snel gegaan, maar tegelijkertijd heb ik het idee alsof ik hier al een eeuwigheid ben...

Woensdag zijn Jannie en ik naar Jaap zijn werk gegaan. Jaap werkt op een vis farm, bij Marine Harvest. Dit is ruim een uur rijden vanuit Campbell River, maar wel een hele mooie route. Daar aangekomen kregen we eerst een rondleiding. Wat een bakken met vissen, allemaal zalm overigens. De ene zat nog voller dan de andere, waarbij de ene bak kleine visjes bevatte en de andere grote. Hierna kregen we het inenten van de vissen te zien, waarbij ze in verdovend water worden gebracht, waardoor ze niet meer zo bewegelijk zijn en het tegelijkertijd lijkt alsof ze allemaal dood zijn. Gelukkig werkt de verdoving maar voor 5 minuten en zijn ze daarna weer springlevend, maar wel beschermd tegen virussen.
Na de rondleiding kregen Jannie en ik trek en zijn we doorgereden naar het Cable House. Dit restaurant is van buiten helemaal omringd met staalkabels. Helaas was dit restaurant dicht, zodat we zijn doorgereden naar Robert's Lake. Hier hadden we een heel mooi uitzicht. Vervolgens hebben we nog een stop gemaakt bij een ander uitkijkpunt, zodat m'n fototoestel ook weer overuren heeft gemaakt.

Donderdag zouden Jannie en ik naar Mount Washington gaan, maar helaas bleek deze al dicht te zijn dit tijd van het jaar. Gelukkig had Jaap al een verrassing voor ons geregeld, zodat we ons niet hoefden te vervelen. Ik kreeg alleen maar te horen dat ik mijn bikini moest inpakken, meer niet... Toch een beetje vreemd, want als je gaat zwemmen zou je ook een handdoek mee moeten nemen leek mij. Na ongeveer een uurtje rijden kwamen we aan bij Kingfisher. Dit is een Spa welke gebaseerd is op Zweedse Spa's. En zoals het hoort bij een Spa kregen we een handdoek, slippers en badjas. We kregen een 'persoonlijke coach' aangewezen welke ons precies vertelde wanneer we wat moesten doen. Helemaal ontspannen en rozig kwamen we 's avonds thuis.

Vrijdag zijn Jannie en ik naar de Elk Falls gegaan. Dit zijn watervallen niet ver bij Campbell River vandaan. Erg mooi en indrukwekkend om te zien. Het schijnt niks te zijn in vergelijking bij de Niagra Falls (welke ook nog op mijn lijstje staan om te zien) maar het is een begin en het was mooi om te zien!
's Avonds ben ik met Jaap, Dennis, Taryn en Casey (yep, ik was one of the guys... ;-)) naar een ijshockey wedstrijd geweest. Campbell River tegen Victoria, leuk om te zien. Ik had nog nooit een echt ijshockey wedstrijd gezien en had geen idee wat de regels waren. Niet dat ik die nu wel weet, want dat spel gaat zo snel dat ik nog bezig was om mijn hoofd naar punt A te draaien, terwijl de puck al bij punt B was... Zo begreep ik ook niet dat iedereen na 2 helften rustig bleef zitten op zijn stoel, maar wat blijkt, ijshockey kent 3 helften van elk 20 minuten. Aangezien de klok om elk wissewasje wordt stopgezet, wordt dit rustig een helft van een half uur, dus dan duurt zo'n wedstrijd nog best lang. Waar ik nog het meest van onder de indruk was, was dat er twee jongens voor m'n ogen gingen vechten! Guys, we zijn met een ijshockey wedstrijd bezig, geen vechtsport! Maar ook dat schijnt hier heel normaal te zijn. Scheidsrechters gingen er rustig omheen staan en het team stond aan te moedigen. Weer eens wat anders... Wel ging ik uiteindelijk met de officiële wedstrijdpuck naar huis, omdat deze vlak achter ons gevallen was en Jaap tegen die mevrouw gezegd had dat ik uit Holland kwam en nog nooit een ijshockeywedstrijd (en puck) gezien had. Aan het einde van de wedstrijd kwam die mevrouw naar Dennis toe om de puck aan 'the lady from Holland' te geven.

Zaterdag mocht ik vroeg mijn bed uit, want we gingen op weg naar Tofino, een plaatsje aan het 'einde' van Vancouver Island. Onderweg zijn we nog gestopt bij een Dutch Store, waar ze echt allemaal Nederlandse spullen verkopen. Zo probeerde de eigenaresse van de winkel de Canadese bevolking zelfs beschuit met muisjes te laten eten bij een geboorte. Ze was helemaal verrast dat er eindelijk een 'echte' Hollander in haar winkel te vinden was.
Na de Dutch Store zijn we nog gestopt bij het nationale bomenpark bij Port Alberni. Hier staan bomen die al over de 800 jaar oud zijn. Helaas is er 300 jaar geleden een brand geweest waardoor er veel zijn verbrand, maar gelukkig hebben een aantal bomen het overleefd. De wandelroute was alleen iets veranderd aangezien er enige tijd geleden een boom is omgevallen precies op de brug, waardoor die versplinterd was. Deze moet nog even gemaakt worden, maar dit zal een hele klus worden...
Rond 3 uur kwamen we dan toch in Tofino aan. Na eerst een lunch in Ucluelet gegeten te hebben, zijn we doorgereden naar Long Beach. We hadden mazzel met het weer, stralend blauwe lucht en een zonnetje erbij, mooier kon niet! Jaap en ik hebben nog even getwijfeld om te gaan zwemmen, maar besloten uiteindelijk toch dat dit te koud was. Broekspijpen opstropen en dan maar alleen met je benen het water in. Maar ik kan wel zeggen dat ik in de Pacific Ocean ben geweest! Over 7 weken waarschijnlijk ook in de Atlantic Ocean...
Toen we thuis kwamen, stond de kilometerteller op 587 kilometer (in 1 dag gereden), dus dat was het dagje wel.

Op zondag geen voetbal voor Mandy, maar wel wielrennen op de tandem met Jaap. Een rondje van 30 kilometer, heuveltje op, heuveltje af, echt Canadees... Toen we langs het sportcomplex reden hoorden we een fluitje. Toch even wezen kijken en wat bleek, er was een heuse vrouwen voetbalwedstrijd aan de gang! Het niveau lag ongeveer net zo hoog (of laag ;-)) als bij ons en ik werd gelijk uitgenodigd om a.s. woensdag mee te komen trainen. Helaas ben ik dan niet meer in Campbell River, maar volgende x beter.
Als afsluiter kwamen 's avonds Dennis, Dawn, Taryn en Casey eten. Lekker gegeten en zelfs nog een potje schaken met Casey gespeeld.

Vandaag (maandag) niet heel veel gedaan. Uitgeslapen, tas ingepakt (ja, het paste er allemaal weer in!! Maar vraag niet hoe, haha) en natuurlijk nog even langs de winkels gegaan. Daarna op naar het vliegveld.
Ik moest bij het vliegveld in Comox mijn rugzak even leeghalen omdat er zoveel troep inzat dat ze het op de scanner niet goed konden zien. Die vrouw lachte zich dood over de hoeveelheid spullen die ik erin had weten te krijgen.
Op het moment dat ik dit typ zit ik in het vliegtuig naar Edmonton om de volgende familie te bezoeken. (Wat is Canada mooi om te zien 's avonds vanuit de lucht, overal lichtjes. Je ziet zo waar de steden zijn, want die zijn goed verlicht, daarna heb je weer hele stukken zwart, alsof er alleen maar niemandsland is.) Als dit verslag op internet verschijnt ben ik daar waarschijnlijk al gearriveerd en heb ik mijn eerste nacht al achter de rug.

Bedankt voor alle leuke reacties die ik van iedereen krijg! Ik zal proberen om zo snel mogelijk iets meer foto's online te plaatsen.

xx

  • 19 Oktober 2010 - 16:46

    Sab:

    Hey G,
    Alweer in het vliegtuig op naar de volgende avonturen, dat gaat snel! Ik blijf je volgen!!
    XX Sabine

  • 19 Oktober 2010 - 17:05

    Mama:

    Hey Man,wat ontzettend gezellig om zo'n leuk reisverslag van je te lezen,wat je zo dagelijks hebt meegemaakt. We kijken alweer uit naar je volgende verslag,hopelijk ga je hier net zulke leuke en mooie dingen ondernemen. Tot snel weer b.v. op skype. Greetings for you and for Michael and his family from us. Kiss.

  • 19 Oktober 2010 - 17:33

    BB:

    Wat een heerlijk uitgebreid verslag, super!
    Heb je toevallig een foto van dat Cable House? Ben benieuwd hoe het er uit ziet.
    En die zalmen die ingeënt werden, gingen die het water weer in of werden ze geslacht (ik weet niet hoe je dat bij vissen noemt :-( )
    Ik had verwacht dat je met de trein naar je volgende plek zou gaan eerlijk gezegd, het schijnt een super-mooie treinreis te zijn! Wat is de reden dat je ging vliegen? Tijd??
    In elk geval bedankt voor het laten meebeleven van je avonturen, het smaakt naar meer!
    Veel plezier verder.

  • 20 Oktober 2010 - 06:13

    BB:

    Zitten mooie plaatjes bij, zucht....

  • 20 Oktober 2010 - 09:18

    Karina:

    Hee G!

    Wat een avonturen en dat al in de eerste week!
    Gaaf om te lezen en de foto's te bekijken.
    Wat een heerlijk weertje heb je daar nog!
    Hier windkracht 7, regen, hagel en onweer!
    Enn ik ben tante geworden!
    Gert en Marlies hebben een zoon: Miel!
    Of had je dat al vernomen?
    Jannek heeft nog steeds niets en verders gaat het hier zijn gangetje!

    Tot je volgende verslag!

    Xxx Karina

  • 20 Oktober 2010 - 12:58

    Jenny:

    hoi mandy,
    Wat een leuke dingen heb je al gedaan .
    Alleen een beetje jammer dat je niet bent gaan zwemmen ,had gedacht dat je wel zo dapper zou zijn .
    Ik.hoop dat je op je volgende bestemming niet zo veel plezier beleeft.
    Kijk uit naar je volgende verslag en foto's groetjes Jenny

  • 20 Oktober 2010 - 13:32

    BB:

    De BrunaBende is gisterenavond aan de drank geweest bij je suikertante, dat is aan de tekst van sommige collega's DUIDELIJK te zien!
    (gniffel, gniffel...)

  • 20 Oktober 2010 - 16:04

    Dya:

    Hoi Mandy,
    Wat heb je weer een leuk verslag geschreven en prachtige foto's gemaakt.
    Je hebt het erg naar je zin, zo te zien en te lezen.
    We kijken uit naar het volgende verslag.
    Groetjes en veel plezier.

  • 20 Oktober 2010 - 17:53

    Papa Timo:

    hoi schat, fijn dat alles zo naar wens gaat, je zit nu bij mijn neef Mikel we hebben elkaar geloof ik nog nooit gezien en toch is hij en zijn famielie zo gastvrij om jouw te ontvangen in zijn huis.
    Allemaal hartstikke leuk.
    Doe als je wilt van mij de groeten, misschien moeten mama en ik ook maar een keertje naar Canada.
    Maak er weer wat leuks van net zo als vorige week bij Jaap en Jannie.
    kus Papa-Timo

  • 21 Oktober 2010 - 09:31

    Wil:

    hallo mandy,
    de regen valt hier met bakken naar beneden en de winterjas hangt weer aan de kapstok
    wat een machtig verhaal heb je geschreven-ik ben toch ook wel een tikkeltje jaloers op je hoor,maar we zijn toch zo een beetje bij je
    de alcohol is uit mijn lichaam, dus ik wens je WEL nog heel veel plezier en gniet weer van alles wat je tegenkom
    veel liefs je "suikertante"

    ar we zijn toch zo een beetje bij je.
    de

  • 21 Oktober 2010 - 16:33

    Christel:

    Hallo Many,

    Het vergaat je prima zo te lezen. Fijn hoor.
    Is Michael nog een knappe vent? Toen ik hem had gezien HEEL VEEL jaren geleden was hij een aantrekkelijke tiener. Ach we worden oud, ik ben erg benieuwd naar de foto's van mijn familie.
    Geniet verder van alles en lang leve de digitale fotocamera, dan kun je net zoveel foto's maken als je wil.

    Liefs,
    Christel

  • 21 Oktober 2010 - 17:15

    Rita:

    Hoi Mandy, wat beleef jij een leuke dingen, en iedereen is zo gastvrij voor je en gaat leuke dingen met je doen, zodat je veel van de omgeing ziet. En nu op naar de volgende belevenissen. Groetjes,
    Rita en Rob

  • 21 Oktober 2010 - 19:04

    Saskia Marees:

    Hallo Mandy

    Ook ik volg je vanuit Nederland.
    Hoop zelf volgend jaar een trip door Canada te gaan maken. Vind dat gene wat ik tot nu toe gezien heb erg mooi en je verhalen leuk.
    Zou zeggen ga zo door. Gr. Saskia

  • 23 Oktober 2010 - 15:08

    Sacha:

    He Man,
    even lekker je avonturen gelezen net, jemig man wat ziet het ook prachtig uit daar!!!
    Helemaal leuk zo te lezen, ik word bijna jaloers ;-)
    gr
    Sacha

  • 24 Oktober 2010 - 12:04

    Mieke:

    Hoi Mandy,
    Wat een leuk reisverslag,en mooie foto's. Leuk om mijn fam.op de foto's te zien.En voor ons zeer herkenbare foto;s van Elk falls, Tofino en Long Beach, onwijs groot he dat strand.Wij wensen je weer veel plezier met de volgende trip.Groetjes Mieke

  • 24 Oktober 2010 - 12:52

    Jacqueline:

    Hey Mandy,
    Geweldig meid, helemaal leuk om te lezen welke avonturen je allemaal aan het beleven bent. Ook van mij de groetjes aan de familie Schouten. Geniet en beleef en sla op.
    Dikke kus Jacje

  • 24 Oktober 2010 - 19:03

    Ria Van Joop:

    Hoi lieve Mandy
    Door een verkeerd geplaatst mailtje van je moeder aan mij kwam ik tot de ontdekking dat jij een flinke lange reis aan het maken bent. Ik heb alle reisverhalen gelezen, die jij gemaild hebt en wat zal jij een hoop indrukken opdoen. Ik ga het nu steeds volgen. Heel veel groetjes en dikke pakkerd van Ria van Joop?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Campbell River

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 November 2010

The End...

25 November 2010

Vancouver

23 November 2010

Kerstweekend

23 November 2010

Love Quebec

18 November 2010

De studentenstad
Mandy

Mandy op wereldreis!

Actief sinds 02 Okt. 2010
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 96692

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 15 September 2016

Peru & Bolivia

28 Juni 2013 - 10 Juli 2014

Backpacken!

10 Oktober 2010 - 28 November 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: