Ship Harbour - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Mandy G - WaarBenJij.nu Ship Harbour - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Mandy G - WaarBenJij.nu

Ship Harbour

Door: Mandy G

Blijf op de hoogte en volg Mandy

16 November 2010 | Canada, Ottawa

De zon heeft zich weer laten zien! De afgelopen dagen heb ik alleen maar een strakblauwe hemel met volop zon gezien!

Woensdag was het nog een beetje bewolkt, maar in ieder geval eindelijk weer eens droog. Helen en Nicole zouden beiden tot halverwege rijden om mij over te hevelen. We spraken om 1 uur in Truro af, waar we keurig op tijd aan kwamen. Onderweg zijn we nog gestopt in een paar plaatsjes om deze te bezichtigen. Bij 1 plaatsje hadden ze bij alle 'dikke' bomen die gekapt waren de bovenkant eraf gehaald en de stam uitgesneden tot een persoon. Erg indrukwekkend om te zien.
Nadat we Nicole en haar dochter Emma hadden ontmoet zijn we nog wat wezen winkelen in Truro om vervolgens door te rijden naar het plaatselijke winkelcentrum. Zoals al eerder vermeld, liep ik weer met teveel tassen de winkel uit. Maar alles is 'on sale', ook nog eens goedkoper dan in Nederland en tsja.. ik had nog geen groen vest, een Amerikaans shirtje en een Guess rokje, dus waarom niet?

Donderdag zijn we naar Peggys Cove gereden, een ontzettend mooi dorpje waar je op allerlei rotsen kan lopen en uitzicht hebt op de zee. Helaas is hier vorige week een man om het leven gekomen omdat hij te ver op de rotsen liep.
's Avonds ben ik met Emma naar vrienden van haar gereden. Nadat we daar wat gegeten hadden zijn we met zijn alle naar de bioscoop gegaan. Naar de film Due Date, erg grappig en ik kon het nog volgen ook ;-). Omdat Ship Harbour ergens in niemandsland ligt, moesten we alleen nog wel een uur terug naar huis rijden. Ach, om 1 uur lagen we weer lekker in ons bedje.

Vrijdag zouden we het uitzicht van Halifax gaan bekijken, maar belandden we bij de winkels (hoe verrassend)?! Natuurlijk had ik ook nog geen wit vest met Canada erop, dus die werd ook maar even ingeslagen om mee naar huis te nemen. Uiteindelijk zijn we iets te lang bij de winkels blijven hangen en moesten we alweer naar huis omdat Emma moest werken. Geen uitzicht gezien dus ;-). 's Avonds lekker rustig aan gedaan en uitgezocht hoe ik alle spullen het beste kan meenemen naar de volgende bestemming.

Zaterdag was het ongelofelijk mooi weer! Er stond amper wind en de thermometer gaf 30 (!) graden aan (wel in de volle zon en zonder wind). Emma moest 's ochtends weer werken, dus ik kon heerlijk uitslapen. 's Middags zijn we met zijn allen naar de verjaardag van Jimmy zijn schoonbroer gegaan. Hij werd 50 en zijn vrouw had zich behoorlijk uitgesloofd in de keuken. Wat een eten stond er op tafel, maar wel erg lekker!
's Avonds zijn Emma en ik naar een vriend van haar gegaan, want die had zijn eigen hot tube in zijn achtertuin staan. Omdat het behoorlijk afgekoeld was, was het ontzettend koud om erheen te lopen, maar het was heerlijk om erin te zitten. Ik weet wat er later in mijn eigen achtertuin komt te staan, haha.

Zondag zijn we naar het strand gegaan. Omdat het weer erg mooi weer was, konden we nu wel uitstappen en een 'echt' kijkje bij de Atlantische Oceaan nemen. Ontzettend mooi uitzicht en natuurlijk weer even met de benen het water in gegaan. Wat was het water koud zeg! Ik Dacht echt dat ik mijn benen niet meer voelde na een tijdje, maar ik (en voornamelijk m'n benen) hebben het weer overleefd.
's Avonds kwam er een vriend van Emma langs. Hij heeft meegedaan aan de wereldkampioenschappen arm worstelen, dus ik mocht geen ruzie met hem zoeken.. Ik ben wel uitgedaagd om te gaan armpje drukken, maar dat heb ik maar heel wijs afgeslagen.

Maandag lekker rustig aan gedaan en Nicole heeft mij naar Halifax gebracht. Onderweg nog op het strand gestopt om natuurlijk nog meer foto's te maken en bij de Nederlandse winkel gestopt.

Op dit moment ben ik bij Maddy in Halifax. Maddy is een nichtje van Sandra (en Marc) en in feite dus geen familie. Het is een echte studentenstad hier, dus ontzettend leuk! Ik hoop dat het weer nog even meezit, dan vermaak ik mij wel weer prima!

See you soon!
xx

  • 16 November 2010 - 00:16

    BB:

    Wat slim van me om toch nog maar niet naar bed te gaan want dan had ik dit verslag morgenochtend pas gelezen. Grijns.
    En aangezien ik blijkbaar fans heb die op een reactie van me zitten te wachten, moet ik up-to-date blijven.
    Jongens, geen gezeur voor handtekeningen aan de deur hoor, daar heb ik geen tijd voor en ook geen zin in.

    Wat een heerlijk weer heb je!! Toppie!
    Morgen eens even kijken naar Peggy's Cove en waar Halifax nou precies ligt want dat weet ik even niet.
    Wel dat de koopziekte ook bij Mandy is toegeslagen.
    Je wordt daar zo ontzettend hebberig, daar kun je je geen voorstelling van maken.
    Het is al een stuk goedkoper en als je dan al die uitverkoopjes ziet weet je niet wat je pakken moet.
    Wij namen dus om een voorbeeld te noemen al 14 paar schoenen en laarzen mee terug, erg he.
    2 volle, grote koffers vol gekochte spullen!

    En ohhhhhh, die hottub, dat is pas echt het summum he Mandy! Wat zijn die dingen super-zalig.
    Ik heb ook al gezegd dat als we de staats winnen, dat ik ook zo'n ding wil.
    Wijntje en een lekker hapje erbij en je kunt de hele wereld aan!
    Dan is de temperatuur in de oceaan wel even wat anders ja, al vond ik het toch nog meevallen. M'n voeten zitten er nog aan dus...

    Bedankt voor weer een mooi verslag en zonze!!!

    Groetjes,
    Ber

  • 16 November 2010 - 06:53

    BB:

    Nou, ik heb ze allemaal gevonden hoor!
    Peggys Cove, Moncton, Truro and Ship Harbour. Alleen staat die laatste niet op de kaart dus die heb ik op Google Earth opgezocht.
    Ligt aan een inham van de Atlantische Oceaan als ik het goed heb?
    Het ligt trouwens lager als ik gedacht had, in mijn gedachten lag Halifax hoger op de kaart maar ik heb het dus hartstikke mis.
    Kun je nagaan hoe je je er op verkijkt op zo'n schermpje in het vliegtuig.
    Zo zie je maar, van dit soort verslagen leer je ook nog eens wat!

    Nog een tip voor je: probeer een zeer gedetailleerde kaart van Canada te pakken te krijgen, leuk om in je kamer te hangen. Kun je mooi je route op aangeven en HEEEEEEEEEEL vaak naar kijken als je weer terug op het nest bent.
    De reisboekenwinkel op de Overtoom in A'dam heeft ook kaarten maar ik vraag me af of die wel zo in details gaan en bovendien zijn ze behoorlijk prijzig.
    En aangezien je toch niet zoveel mee terug neemt kan dit er nog makkelijk bij :-):-)

  • 16 November 2010 - 09:58

    Wil En Hanny:

    Hey Man, hebben net samen je verslag gelezen.We zijn niet de eersten die reageren,maar ja kan ook niet anders he? Er zijn gewoon mensen die te laat op hun werk komen, om jou verslag als eerste te lezen en om te reageren. Er zijn ook mensen die op tijd naar bed gaan, en die 's-morgens denken ga eens kijken of Mandy heeft geschreven. We zien maar 1 foto, klopt dat? Veel plezier bij Maddy,leuke dingen doen, niet te veel kopen en blijf genieten. See you en/of spreek je weer. Groetjes Wil en mama

  • 16 November 2010 - 11:03

    Cin...:

    Altijd leuk weer een verslag op mijn werk....
    Het gaat zo snel, maar je doet zoveel, wel goed dat je het allemaal hebt opgeschreven, anders weet je het zelf straks niet meer!
    Nu je toch veel aan het reizen bent kun je ook veel verhalen schrijven en nog even genieten van de laatste weken, want het vliegt voorbij!!!

    Dikke kus...

  • 16 November 2010 - 18:46

    Rita:

    Hey Mandy,
    Wat een mooie truck is dat op de foto! Met zo'n grote 'neus', geweldig. En heerlijk...dat warme weer, dat is hier wel anders, geniet er dus maar van. Groetjes,
    Rita en Rob

  • 17 November 2010 - 10:39

    De Kokkies:

    hoi man, wij hebben alle verslagen weer gelezen en zijn weer helemaal bij. Leuk dat alles zo goed verloopt. wij zijn ook benieuwd naar de peanutbutter-pie. Veel plezier nog en de groetjes van ons allemaal.

  • 17 November 2010 - 14:35

    Karina:

    Hee Mandy!

    Je stond laatst in de opstelling van dames 2 en toen dacht ik, zal je eerder terug zijn gekomen?
    Gelukkig is dat niet het geval en geniet je nog volop daar!
    Hier is het inmiddels 5 graden! Brrrrr
    Jannek is vorige week dinsdag bevallen van Stijn!
    Maar dat heb je denk wel al gelezen op de Saendensite, daar staat ook een fotootje van hem!

    Veel plezier nog en tot gauw!

    Xxx Karina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 November 2010

The End...

25 November 2010

Vancouver

23 November 2010

Kerstweekend

23 November 2010

Love Quebec

18 November 2010

De studentenstad
Mandy

Mandy op wereldreis!

Actief sinds 02 Okt. 2010
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 96697

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 15 September 2016

Peru & Bolivia

28 Juni 2013 - 10 Juli 2014

Backpacken!

10 Oktober 2010 - 28 November 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: