Rocky Mountains - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Mandy G - WaarBenJij.nu Rocky Mountains - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Mandy G - WaarBenJij.nu

Rocky Mountains

Door: Mandy G

Blijf op de hoogte en volg Mandy

25 Oktober 2010 | Canada, Edmonton

WAUW!!! Wat zijn de Rocky Mountains mooi...

Maar goed, ik zal bij het begin beginnen ;-) Maandagavond werd ik opgewacht door Michael, Mary Janet en Kate bij het vliegveld. Vreemd, maar om de 1 of andere reden pikte ik ze er redelijk snel uit (het blijft toch familie). Ontzettend leuke familie en het was fijn om weer wat leeftijdsgenoten om me heen te hebben.

Dinsdag ben ik samen met Kate en Mary Janet naar de West Edmonton Hall gegaan. Dit was het grootste winkelcentrum van de wereld, maar een aantal jaar geleden heeft Amerika een nog grotere gebouwd. Wel indrukwekkend om te zien, er was een ijshockey baan ingebouwd, een zwembad mét glijbanenpark en een attractiepark. Tel daar alle winkels bij op en je kan je enigszins voorstellen hoe groot het daar is...
's Avonds zijn we uit eten gegaan met zijn vieren en daarna kreeg ik nog een rondleiding door downtown Edmonton. We hebben bij de pub waar Amanda werkt een afzakkertje gehaald, erg gezellig.

Woensdag mocht ik m'n tas alweer pakken omdat ik om 8 uur ('s ochtends) opgehaald werd door Amanda om een 3-daagse trip door de Rocky Mountains te gaan maken. Hier kan ik denk 6 pagina's over vol schrijven, maar ik zal het kort houden om jullie niet te vervelen ;-). Foto's zeggen waarschijnlijk meer dan woorden ooit kunnen doen, dus kijk maar onderaan het verslag.
Rond 1 uur kwamen we in Banff aan (dit is een plaatsje in de Rocky Mountains). We hebben hier de gondola omhoog genomen om daar van het uitzicht te genieten. Hierna zijn we doorgereden naar de Bow Falls en hebben daar een stukje gewandeld. Na onze frisse neus zijn we naar het hotel gegaan om in te checken. We hadden het helemaal bedacht om 's avonds naar de Hot Springs (warme zwembaden in de Rocky Mountains) te gaan, maar toen we daar aankwamen bleek deze gesloten te zijn vanwege werkzaamheden. In dat geval hebben we dus maar gebruik gemaakt van de warme zwembaden bij ons hotel. Wel buiten, maar geen uitzicht op de Rocky's.

Donderdag weer vroeg ons bed uit want we hadden veel te doen/zien vandaag. We zijn van Banff naar Jasper gereden. Dat is zeg maar van het ene uiterste naar het andere uiterste. Onderweg zijn we zo vaak gestopt dat we er bijna 9 uur over gedaan hebben om in Jasper te komen, terwijl dit normaal een rit van 3,5 uur is. Maar ik heb nu wel Lake Louise gezien, welke ongeveer net zo blauw is als een wolkeloze lucht. Ook de Glacier in The Isfield Centre is (letterlijk) oogverblindend om te zien. Verder zijn we nog gestopt bij een aantal watervallen en 'gewone' uitkijkposten. Rond half 7 waren we dan eindelijk in Jasper en konden we inchecken in ons hotel. Na een hapje te hebben gegeten hebben we in de bar van het hotel de ijshockeywedstrijd van Edmonton gezien. En daar heb ik mijn eerste echte Canadese biertje gedronken... Het was niet te zuipen, maar ja, ik kan wel zeggen dat ik het gedaan heb!

Vrijdag konden we weer vroeg ons bed uit omdat de reis richting huis (oftewel Edmonton) op het programma stond. Na een lekker ontbijtje en nog even langs de souvenirs winkels te zijn gelopen konden we vertrekken. Waar het de afgelopen dagen zo'n ontzettend mooi weer is geweest (de hele dag zon en een strakblauwe hemel) waren er vandaag alleen maar wolken aan de lucht. Gelukkig hoefden we vandaag geen foto's te nemen.
Totdat we op de high way zaten en eindelijk wilde dieren tegen kwamen. Eerst zagen we een elk in het water staan, maar deze was erg ver weg. Toen we wat verder reden om dichterbij te komen stak er een hele groep elks over en hadden we dus genoeg tijd om foto's te maken. Nadat we ook een echte Rocky Mountain geit hadden gespot reden we verder om even later tot de ontdekking te komen dat er een hele kudde geiten onze kant op kwam. Toen we stopten om foto's te maken besloten ze over te steken waardoor we zowiezo niet meer verder konden rijden. De hele groep was al overgestoken, maar 1 geit vond het nodig om precies voor onze auto water te gaan drinken uit een gat op de weg. Ach, zo'n 5 minuten later konden we alsnog doorrijden en had ik het wild life in Canada ook met mijn eigen ogen gezien!
Rond 2 uur kwamen we weer in Edmonton aan en we konden bijna gelijk door naar het vliegveld, want ik zit niet stil en ben alweer op weg naar Toronto. Hier zal ik alleen niet heel lang doorbrengen omdat ik zondag door m'n oom afgezet zal worden in St. Catherines.

Ik zal nog kort even ingaan op alle reacties die ik krijg. In ieder geval bedankt ervoor, het is leuk om te zien dat iedereen zo met me meeleeft.
- Nadine; M'n I'm-thankful-for mag je zelf invullen, haha ;-)
- Simone en Taco; Ik blijf geen 7 weken bij m'n oom en tante, ik reis juist het hele land door, maar slaap wel steeds bij familie.
- BB; Ik heb een foto van het Cable House, maar ik heb nog steeds een beetje ruzie met het internet om sommige foto's te uploaden. Deze zie je thuis dus wel een x. Verder gingen de vissen gewoon weer het water in, dus niks aan het handje. Ik reis met het vliegtuig vanwege de kosten (trein is veel duurder) en inderdaad de tijd. Er is zoveel te zien in de steden waar m'n familie woont, dat dat voldoende is voor me ;-)
- Karina; Bedankt voor het op de hoogte houden van alle gebeurtenissen thuis. Ik check al af en toe de Saendensite om te kijken of Janneke is bevallen, maar tot nu toe niet (volgens mij). Gefeliciteerd met je neefje! Hoe gaat het met Sepp? Hoop dat alles goed gaat.

xx

  • 25 Oktober 2010 - 21:51

    BB:

    Wat een geweldig verslag heb je weer gemaakt en de foto's zijn ook super!
    Die geiten, geweldig! Ben je niet even uit de auto gegaan om ze te knuffelen? Ik wel toen wij een overstekende kudde bizons hadden, maar ik heb ze niet geknuffeld hoor, daar zijn ze toch een beetje te onvoorspelbaar voor en bovendien waren er ook jonkies.
    Als je nou in St. Cat. aankomt, is er altijd de mogelijkheid dat je ene Stanley Linger tegen het lijf loopt. Zou heel toevallig maar wel heel leuk zijn!
    Tis een Surinamer (geloof ik) en een geemigreerde ex-collega van Jan.
    We zijn zijn adres kwijt...
    Bedankt voor je uitleg op m'n vragen, ik wist niet dat de trein zoveel duurder was. Jammer he, dat rotgeld ook altijd.
    Ga je zondag nog naar een Halloween party?
    Zoja, dan verwachten we wel een HELE mooie foto van jou in je uitrusting!!!
    Veel plezier weer verder en ik wacht in spanning op het volgende verslag wat hier voorgelezen wordt aan de heer des huizes:-)

    Doeidoei,
    Ber

  • 25 Oktober 2010 - 21:52

    BB:

    Brrr, ik zie net dat het maar 2 graden is daar, bibberze!

  • 26 Oktober 2010 - 07:41

    Mama:

    hoi lieverd,ben weer niet de eerste met reageren. Er zijn er altijd die nog sneller zijn als ik, hoe kan dat nu he?(ha-ha).Wat een ontzettend leuk reisverslag heb je weer geschreven zeg. net of we het zelf ook meemaken.Fijn om je weer eens effe gesproken te hebben.Wat beleef

  • 26 Oktober 2010 - 07:51

    Mama Verder:

    je toch een hoop leuke en mooie dingen. Wat een prachtige foto's.Een mooi fotoboek zal het worden als je straks thuis bent en je bundelt alles in 1. Als je dat tenminste gaat doen.Elke dag kijk ik uit naar een reisverslag en/of mail. Dikke kus ons drietjes.Doei!!!Genietse!!

  • 26 Oktober 2010 - 08:11

    Cin...:

    Jeeeh! Weer een verslag van mijn kleine grote nicht...
    Echt helemaal leuk, wat een gave verhalen en foto's!
    We keep in touch!
    Nog een keer een dikke kus van je grote kleine nicht :)

  • 26 Oktober 2010 - 10:50

    Kees Koomen:

    Hi Mandy

    Ik geniet elke keer weer van jouw verslage. Ook omdat ik zoveel plekken herken waar ik ook geweest ben. Groetjes
    Kees en Juul en nog heel veel plezier

  • 26 Oktober 2010 - 11:24

    Wil:

    ik ben er ff voor gaan zitten hoor, wat maak je toch een fantastische dingen mee-errug leuk hoor, ook die foto's. Met mijn collega's volgen je we op de voet.
    een hele dikke kus

  • 26 Oktober 2010 - 12:44

    Letty:

    Hoi Mandy,

    leuk om ook foto's van mijn familie te zien. Ik zou Michael niet herkent hebben.
    Ik was 22 jaar geleden in Canada met Justin en kon mij er toch niet veel meer van herinneren, door jou komt er weer wat boven. Leuk hoor dat we je op de voet kunnen volgen.

    Wij zijn net terug uit New Castle, England.
    We waren met de boot en hebben ongelooflijke storm gehad op de heenreis, we hadden gelukkig goede pillen mee.

    De rondreis in Marokko(vorige week)was trouwens heel erg leuk, en zo lekker warm daar.

    Ik ben heel benieuwd naar mijn andere nichten die ik ook al zo lang niet meer gezien heb, doe ze de groeten.
    Ben je al iets over Irma te weten gekomen? Ga je daar ook heen?

    Liefs van Letty en geniet!

  • 26 Oktober 2010 - 12:55

    Sab:

    Hey G,
    Wat een mooie foto's, ze kunnen bijna allemaal door voor anzichtkaarten. Bijna niet voor te stellen dat je dat allemaal in het echt ziet. Wat een indrukken zul je krijgen. Blijf er van genieten.
    Groetjes Sab

  • 26 Oktober 2010 - 14:11

    Dya:

    Hoi Mandy

    Wat een prachtig verslag heb je weer gemaakt.
    En wat zien de foto's er schitterend uit.
    Veel plezier,groeten van Wim en Dya en de boys.

  • 26 Oktober 2010 - 19:01

    Marjan Verwer:

    Hallo Mandy,

    Geweldig zeg, wat gaaf, groots en een ruig Canada.
    Meis, wij willen nog veel meer van die mooie foto's en verslagen.
    Man, ga heerlijk genieten van al het moois , wij blijven je volgen.
    Pim en Marjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Edmonton

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 November 2010

The End...

25 November 2010

Vancouver

23 November 2010

Kerstweekend

23 November 2010

Love Quebec

18 November 2010

De studentenstad
Mandy

Mandy op wereldreis!

Actief sinds 02 Okt. 2010
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 96693

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 15 September 2016

Peru & Bolivia

28 Juni 2013 - 10 Juli 2014

Backpacken!

10 Oktober 2010 - 28 November 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: