Niagara Falls - Reisverslag uit St. Catharines, Canada van Mandy G - WaarBenJij.nu Niagara Falls - Reisverslag uit St. Catharines, Canada van Mandy G - WaarBenJij.nu

Niagara Falls

Door: Mandy G

Blijf op de hoogte en volg Mandy

30 Oktober 2010 | Canada, St. Catharines

En we zijn weer onderweg...

Zondagmiddag na een lekker lunch (en Marc en Jannie weer uitgezwaaid te hebben) naar de Niagara Falls gegaan. Erg indrukwekkend om te zien, zoveel water. Helaas was het een bewolkte dag. Wel hebben we nog een tour 'behind the falls' gedaan. Wat een kabaal zeg. Zeiknat kwamen we weer boven.

Maandag was rustdag, dus moest er maar eens hardgelopen worden ;). Ik kan toch niet helemaal met een conditie van 0,0 terugkomen... Nou, ik heb het geweten, kon de dagen daarna amper nog lopen van de spierpijn, maar ik heb m'n rondje van 8 of 10 kilometer uitgelopen. Verder niet zoveel gedaan, was gedraaid, cadeautje voor vaders geregeld die later deze week jarig was en 's avonds nog even naar het kanaal om de schepen de sluis te zien in- en uitgaan.

Dinsdag ben ik samen met Monica naar Niagara at the Lake gegaan, een klein plaatsje in de buurt van (hoe raad je het..) de Niagara Falls. Erg toeristisch, maar wel leuk om rond te kijken. We hadden ook mazzel, het was erg mooi weer, dus kon gewoon in een shirtje lopen, kan je je volgens mij in Nederland niet meer voorstellen. Na wat souvenirs (en een hoop cadeautjes van Monica voor de rest van de familie, die ik mee mag nemen in mijn o zo grote backpack, geen idee hoe het gaat passen, maar dat is van latere zorg) te hebben gekocht, konden we weer huiswaarts. 's Avonds lekker uit eten geweest en volgens Dave zijn werk hebben we de lekkerste chicken wings van St. Catharines geproefd. Er was voor deze avond een tornado voorspeld, maar gelukkig is het bij harde rukwinden en regen gebleven.

Woensdag was het mooi weer, denk aan veel zon, geen wolken en weinig wind. Tijd dus om nog maar een bezoekje aan de Niagara Falls te brengen. Dit keer alleen op pad met de auto en ik heb het zowaar gevonden zonder te verdwalen... De Falls zijn zo veel mooier om te zien in de zon! En dan komen de regenbogen te voorschijn, mooie, felle kleuren. Alle foto's opnieuw gemaakt en lopend naar Amerika gegaan. In het midden van de brug met één been in Canada en met één been in Amerika gestaan, dus ben nu al 2 hele keren in Amerika geweest, wat een ervaring!
's Middags niet te laat terug naar huis omdat we 's avonds naar Toronto gingen om Jennifer en Nick en Becky en Mike te ontmoeten, de twee dochters van Monica en Dave met hun vriendjes. Uit eten geweest in één of ander 'spicy' restaurant, maar het smaakte prima.

Donderdag St. Catharines een beetje verkend. Er was daar echt een geweldige boekwinkel, met allemaal tweedehands boeken die verspreid door de hele winkel lagen. Je kon er amper lopen, zoveel boeken waren er opgeslagen. Monica's nicht en neef met vrouw zouden langskomen voor het avondeten. Dit was erg gezellig. Bart kon nog een redelijk goed Nederlands praten en dit werd hem dan ook opgedragen door zijn vrouw.Het werd dus een ouderwets Nederlands avondje, en natuurlijk hoort daar veel wijn, Canadees eten en tijdens het dessert met zijn allen liedjes zingen bij... Ik voelde me helemaal thuis, haha!

Vrijdagochtend rond 5 uur meldde mijn lieftallige mobiel dat ik mijn bed uit mocht om de trein te gaan halen die mij naar Toronto, en daarna Windsor te brengen. Na de stop in Toronto, waarbij Jannie en ik weer zijn herenigd en we samen de CN Tower hebben bezocht, zitten we nu in de trein naar Windsor. Daar worden we opgepikt door Jason (Jaap en Jannies zoon) en zal ik de aankomende paar nachten in Amerika, Ohio, Findlay gaan doorbrengen.

I'll keep you posted!
xx


P.S. M'n tas is weer ingepakt. Natuurlijk paste niet alles erin, dus het eelt staat op m'n vingers om de rits dicht te krijgen. Gelukkig heb ik een lieve nicht in Nederland die mij een veel te grote beschermhoes voor m'n backpack heeft geleend, waardoor het lijkt alsof alles toch nog in één tas past...

P.P.S. De foto's volgen waarschijnlijk maandag, ik kan ze namelijk niet vanaf mijn iPad op internet zetten, dus ik moet even wachten op een 'echte' computer...

  • 30 Oktober 2010 - 09:35

    Mama:

    Hey Man,leuk verslag weer,dank je wel. Ben ontzettend benieuwd naar de foto's.Spannend hoor dat je er alleen met de auto op uit bent geweest, en niet verdwaald.Laat het eelt lekker weken in een kommetje met water,gaat dan vast goed komen(h'mm).Veel plezier bij Jason en geniet van het achtbanen park,wat je gaat bezoeken(brr).Look Out.Greetings en kisses.

  • 30 Oktober 2010 - 12:09

    BB:

    Nou hehe, ze heeft het eindelijk voor elkaar, die moeder van je! Je leert het nog wel Hanny :-):-)
    Leuk verslag weer en gaaf dat je alleen met de auto er op uit bent geweest!!
    Het IDEE alleen al dat je nog 29 dagen tegoed hebt daar is gewoon ongelooflijk, heb je ondertussen niet het idee dat je er al maanden bent?
    En hoe is het met je Engels, merk je niet dat het steeds eenvoudiger wordt en dat je steeds meer in het Engels gaat denken? Alhoewel jij natuurlijk ook veel Nederlands praat en dat is eigenlijk jammer want dan raak je niet 100% in het ritme.
    Het weer is hier momenteel ook best aardig, ik heb net zelfs even in het zonnetje gezeten, al was het maar kort. Overigens wel met een vest aan.
    Ben ook benieuwd naar de foto's, vooral de 2e serie.
    Prettig weekend en tot schrijfs.

    Ber

  • 30 Oktober 2010 - 14:55

    Dya:

    Hoi Mandy

    Je verslag lezen blijft elke keer weer leuk.

    Groetjes van Wim en Dya

  • 01 November 2010 - 08:07

    Cin...:

    He Man!
    Klinkt allemaal weer super, maar ben ook erg benieuwd naar de foto's hoor.... Enne ik heb je niet zomaar zo'n grote tas meegegeven he... Dat natuurlijk dat je voor ons allemaal veel cadeautjes moet meenemen :)
    Enjoy the States!
    XXX

  • 01 November 2010 - 14:09

    Jessica:

    Wat een heerlijkheid allemaal! Ik zou willen dat ik met je kon ruilen, hihi! Hoe is het om al je familie eens te zien? Kus Jes

  • 01 November 2010 - 14:55

    Michel:

    Hi Mandy,

    Ik zit nu toch een beetje jaloers achter mijn computer hoor. Je weet dat ik veel van de natuur hou en als ik dan zie waar je al allemaal bent geweest.......echt geweldig om mee te maken. Geniet er maar van en sla alle indrukken maar goed in je koppie op. Heel veel plezier nog en groeten aan de familie.

    Groeten,

    Michel

  • 01 November 2010 - 17:38

    Harma:

    Hoi Mandy,
    Wauw, wat een belevenissen allemaal. ontzettend leuk voor je.
    Wat een mooie foto's.
    ik blijf je verslagen lezen, erg leuk.
    Blijf er van genieten!!!
    groetjes van Albert Jan en Harma

  • 01 November 2010 - 19:22

    Ab En Sas:

    hoi mandy, wij hebben alle verslagen weer aandachtig doorgelezen en zijn weer volledig op de hoogte van al je belevenissen op sumatra en bonaire. Veel plezier nog verder. groetjes de kokkies.

  • 02 November 2010 - 08:26

    Rita:

    Hoi Mandy, Ik heb je verslag weer met veel plezier gelezen. Best spannend om in je eentje er op uit te gaan in de auto. Leuk hoor. Ik ben benieuwd naar de foto's van de Niagara Watervallen. Veel plezier verder. Groetjes, Rob en Rita

  • 02 November 2010 - 12:57

    Wil:

    Ook ik moet maar weer eens op de lap-top om je prachtige verhalen te lezen-allemachtig, wat prachtig-ik ga maar eens opslag vragen aan mijn baas om ook ooit eens zo'n mooie reis te maken.
    Maak er weer iets moois van en tot de volgende x. Liefs Wil

  • 02 November 2010 - 14:23

    Mieke:

    Hoi Mandy,

    Het is echt genieten van jou verslag. En de vele mooie foto's. Ga zo door.Ben ook heel benieuwd hoe je het bij Jason heb gehad. Nogmaals veel reisplezier.
    Groetjes Mieke X

  • 03 November 2010 - 09:22

    10:

    Gaaf allemaal hoor Man!!!
    Ben jaloers!!!!!!!!

    Je moeder belde ivm het geld ed voor de Sint en het andere feestje, gewoon op de avond zelf!
    De sint weet dat je komt, no worries matie en tot snel! Geniet nog maar lekker van die mooie reis!!!

  • 04 November 2010 - 00:31

    BB:

    Wat een rust.....
    Je hebt het vast erg druk! Hoop voor je dat het nog steeds redelijk weer is. Hier is het momenteel stormy weather. Wij wonen bijna onder de toren en als het hard waait lijkt het constant alsof er vliegtuigen overvliegen, wat een herrie.
    Ons achtererf zag er vanmorgen uit alsof we in een bos wonen, wat een bladeren! Ik stond dus om 7 uur alweer te rapen, dat doe ik 2x per dag anders wordt het zo'n vieze bende.

    Ik zat me af te vragen of ik je soms een spontane foto-gift moest geven, maar ik zag dat je nog 510 foto's kunt plaatsen + 2 filmpjes.
    Hoog tijd dus om ons hier eens flink te verwennen!!!
    We zijn al zo zielig....

    Have fun,
    Ber

  • 05 November 2010 - 00:54

    BB:

    Oh boy, nou ben ik weer de eerste! Kan het ook niet helpen hoor...
    Prachtige foto's van de Falls!! Typisch toch die regenboog altijd maar, weet je hoe dat komt?
    En de foto's vanaf de CN Tower zijn ook gaaf. Ik snap alleen niet dat je op die glazen vloer durft te staan, ik ga al bijna van m'n stokje van de gedachte alleen al. Je hebt dus duidelijk geen last van hoogtevrees en ik heb dat juist heel erg.

    Waar zit je ondertussen?
    Blijf maar daar hoor, het is hier hondeweer.
    Hoop dat het dak er vannacht niet afwaait :-)
    De meeste mensen hier zullen het niet eens merken dat het zo hard waait (en regent) want die liggen al uuuuuuuuren te slapen.

    Till next time, enjoy your trip, take care and have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, St. Catharines

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 November 2010

The End...

25 November 2010

Vancouver

23 November 2010

Kerstweekend

23 November 2010

Love Quebec

18 November 2010

De studentenstad
Mandy

Mandy op wereldreis!

Actief sinds 02 Okt. 2010
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 96697

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 15 September 2016

Peru & Bolivia

28 Juni 2013 - 10 Juli 2014

Backpacken!

10 Oktober 2010 - 28 November 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: