Amerika! - Reisverslag uit Findlay, Verenigde Staten van Mandy G - WaarBenJij.nu Amerika! - Reisverslag uit Findlay, Verenigde Staten van Mandy G - WaarBenJij.nu

Amerika!

Door: Mandy G

Blijf op de hoogte en volg Mandy

05 November 2010 | Verenigde Staten, Findlay

Nadat we vrijdag opgehaald waren van het treinstation, moesten we de brug naar Amerika over. Dit is iets makkelijker gezegd dan gedaan, aangezien er een Amerikaan, een Canadees en een Hollander in de auto zaten. Voornamelijk de Hollander werd niet vertrouwd, dus kreeg (opnieuw) een kruisverhoor over wat ik kwam doen in Amerika en wanneer ik het land weer zou verlaten. Uiteindelijk mochten we doorrijden en zagen we even later zomaar een coyote (een soort wolf) de weg over steken. Helaas te laat voor een foto, maar de wilde dieren laten zich eindelijk een beetje zien!

Zaterdag kreeg ik om 10 over 9 te horen dat we om half 10 weggingen, dus zoals de meeste mensen mij kennen, was het even stressen bij Jason thuis. Ik ging namelijk met Jason en zijn 10-jarige dochter Caitlin naar Cedar Point, een attractiepark in Amerika. Volgens Jason zou het warm worden, dus een vestje en een heus KNVB jasje waren wel genoeg. Natuurlijk was het ontzettend koud en stond er veel wind, maar we hebben wel erg veel lol gehad. Het was Halloween weekend daar, waardoor het hele park versierd was en we van 12 tot 12 uur in de achtbanen konden gaan. Toen we eindelijk in de 'coolste' achtbaan van het park zaten (deze ging in 4 seconden van 0 naar 190 km per uur, gaat 90 graden omhoog de lucht in en is 150 meter hoog) mochten we weer uitstappen omdat er teveel wind stond en de achtbaan dus niet kon rijden. Naast me zat een jongen die al 3 keer in deze achtbaan gegaan was en mij maar bleef vertellen dat ie het wel grappig zou vinden als we niet over de helling heen zouden komen. Uiteindelijk was het echt een leuke achtbaan en heb ik ontzettend gelachen!
Tijdens het avondeten gingen alle medewerkers van het restaurant plotseling meedansen op Thriller van Michael Jackson, de lichten werden gedoofd, er werd een hele show van gemaakt. Daarna moesten we door een ontzettend donker stuk van het park lopen, waar ook nog eens allemaal rook werd rond geblazen. Ik heb nog nooit zoveel mensen bij elkaar horen gillen. Op elke hoek stond een verkleed monster en er zijn dan ook een flink aantal handen fijn geknepen.
Ik hoef voorlopig niet meer naar een Nederlands attractiepark, want de achtbanen stellen helemaal niks voor in vergelijking met Amerika!

Zondag konden we heerlijk uitslapen en zijn we 's middags met Caitlin, Carson en Carly naar het zwembad gegaan. Even rondgezwommen en de hot tube mocht natuurlijk niet ontbreken, dus waren weer flink door gewarmd. 's Avonds kwamen er vrienden van Jason en de kinderen eten, dus het was een dolle boel, maar wel erg gezellig.

Maandag samen met Carly en Jannie naar het winkelcentrum geweest. Ik kon het niet laten om nog een vest te kopen, waardoor m'n spullen nu helemaal niet meer in m'n tas passen.
Nadat Jason en ik Jannie bijna zover hadden gekregen om broeder te maken als avondeten, besloten we toch maar om lekker makkelijk een pizza te halen. Beetje jammer, had graag een echte Zaanse maaltijd gelust in Amerika, haha! Omdat de kinderen eerst naar bed moesten, zijn Jason en ik om half 10 's avonds nog even boodschappen wezen doen (de supermarkten zijn gewoon 24 uur per dag open, want stel je voor dat je om 3 uur 's nachts bedenkt dat je vergeten bent kaas in huis te halen, geen probleem!).

Dinsdag toch nog even terug naar het winkelcentrum om te kijken voor wat souvenirtjes en om het winkelcentrum erachter te bekijken. 's Avonds ben ik samen met Jason naar een professionele ijshockeywedstrijd gegaan. We zaten in een suite van Jason zijn werk, dus alle ruimte om op heerlijke stoelen te kijken. Daarbij hadden we onze eigen badkamer en konden we eten en drinken wat we wilden, wat wil een mens nog meer. Echt gaaf om zo'n wedstrijd mee te maken, wat een kabaal maken die mensen als er gescoord wordt. Er wordt zelfs een heus kanonschot afgevuurd! Omdat Jason vond dat ik niet naar huis kon zonder een aandenken aan deze wedstrijd ben ik nu een heuse ijshockeyschaatser sleutelhanger rijker.

Woensdag op tijd m'n bed uit om de kinderen uit te zwaaien voor ze naar school gaan. Sta ik in de badkamer, komt Jason ze bed uit dat school 'verlaat' is. Er was zoveel mist dat de school de eerste twee uur dicht was omdat de bussen niet konden rijden, hoe verzin je het, haha?! Ik wou dat wij zo'n school hadden, heerlijk een paar uurtjes extra slapen... ;-)

Al met al weer een aantal drukke maar erg gezellige dagen. Nu ben ik weer onderweg naar Moncton, terug in Canada. Hier zal ik een aantal dagen bij Helen, Bob en John doorbrengen.

Ondertussen heb ik ook foto's op internet kunnen zetten, zelfs de foto van Sam met zijn grote tas staat erop! Ik heb bij meerdere verslagen foto's toegevoegd, dus kijk rustig rond ;-).

Tot snel!
xx

  • 05 November 2010 - 01:26

    BB:

    Thanks, thanks, THANKS!!!
    En dan nu maar naar bed.
    Denk ik.

    WAT EEN ROTZOOI IN DIE BOEKENWINKEL !!!!!!!!!

  • 05 November 2010 - 10:15

    Rita:

    Hoi Mandy,
    Wat kun je toch ontzettend leuk schrijven over je belevenissen. Als je het leest is het net of je het meemaakt. Ik moet er niet aan denken om in die achtbanen te gaan, zo hoog. Veel plezier verder, groetjes,
    Rita en Rob

  • 05 November 2010 - 10:34

    Cin..:

    Je mag mijn foto van de coyote wel lenen hoor... Dan komt het wat geloofwaardiger over :)
    Enjoy!!!

    xxxx

  • 05 November 2010 - 12:01

    Mama:

    Wederom een erg leuk verhaal geschreven om vervolgens fijn om te lezen. Net inderdaad,zoals Rita schrijft, of je het zelf beleefd. Eng allemaal hoor. En wat een mooie foto's allemaal weer,zowel de foto's van de Niagara-watervallen,die we gisteravond met z'n drieen hebben bekeken,als de foto's van bij Jason. Leuk hoor,om hem en zijn gezin te zien. Tot vanavond op skype bij Opa en Oma.
    xxxx

  • 05 November 2010 - 13:33

    Sab:

    Hey G,
    Die achtbanen zien er zeker goed uit, snap dat je nu even niet op de pyton zit te wachten!
    En die tas, man dat kereltje kan er zelf wel 3x in!! Als we bij voetbal allemaal zo'n tas mee zouden nemen mogen we wel wat grotere kleedkamers laten bouwen, hahah. Nou enjoy maar weer!
    XX Sab

  • 06 November 2010 - 16:31

    Leonie Hijne:

    Wij waren laatst op zoek naar een pita kaas om 4u 's nachts, maar hier was die 24-uurs service ver te zoeken...
    Ik zeg, volgende uitstapje nr een pretpark in Amerika ;-) X

  • 07 November 2010 - 13:30

    Peter, Joyce En ....:

    Hoi Mandy,
    Weer vol belangstelling je belevenissen gelezen. Cool allemaal hoor.
    Gisteren misten we je helaas bij oom John. Je was koeien aan het melken toen wij op skype waren vanwege de verjaardag van opa Peter.We vierden het bij ons thuis (een soort rollator-party) met alle 'hollandse' oude Schoutentjes.Jouw opa en oma hadden weer graag even naar je gezwaaid.
    Je maakt in ieder geval een reis die je niet snel zal vergeten en je bezorgt ons veel leesplezier. We krijgen hier allemaal wel het idee om ook maar een keer die kant op te gaan. Zo mooi allemaal.
    Lieve meid, geniet nog lekker!! Veel groeten uit Ouderkerk a/d Amstel

  • 08 November 2010 - 15:31

    Dya:

    Hoi Mandy,

    Wat leuk om je op skype te zien en te spreken afgelopen zaterdagnacht. En ook weer mooie foto's en een leuk verslag.
    Groetjes van Wim en Dya

  • 10 November 2010 - 17:52

    Familie Aarsen:

    Hoi Mandy!
    Wat leuk om af en toe op je site te kijken. Aan je foto's te zien heb je al vele mooie dingen bezichtigd! We wensen je nog heel veel plezier toe! Groetjes van de familie Aarsen

  • 11 November 2010 - 20:30

    Nicolette:

    Hej Mandy!

    Leuk om al je verslagen te lezen..!

    Enjoy :)

    Liefs Nicolette

  • 12 November 2010 - 21:10

    Timo En Hanny:

    Hoi Mandy, wij zitten in het Ibis Hotel in Praag we hebben net heerlijk gegeten Vandaag heel veel mooie dingen gezien het is een fantastische stad. We hebben vandaag heel mooi weer gehad, nu een klein beetje regen.
    We gaan morgen begin van de avond weer richting Wormer.
    We kijken uit naar je volgende reis verslag mogelijk staan daar een hoop koeien op.
    Dikke kus mamma en pappa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Findlay

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 November 2010

The End...

25 November 2010

Vancouver

23 November 2010

Kerstweekend

23 November 2010

Love Quebec

18 November 2010

De studentenstad
Mandy

Mandy op wereldreis!

Actief sinds 02 Okt. 2010
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 96682

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 15 September 2016

Peru & Bolivia

28 Juni 2013 - 10 Juli 2014

Backpacken!

10 Oktober 2010 - 28 November 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: